Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarutstyr (Monitor, lydkort med Guitar Rig 5 eller annet)


siveguten

Anbefalte innlegg

Hei! Er på utkikk etter monitorer og et audio interface jeg kan koble opp mot PC. Planen er å bruke Guitar Rig 5. (Eller om det er bedre alternativer).

Vil kunne bruke dette til å kunne spille gitar, men også høre på alt mulig slags musikk. 

Vil helst ikke kjøpe amps, ettersom jeg får flere muligheter på PC, pluss jeg er nokså nybegynner. Har heller ikke stort med plass.

Har kommet frem til dette: 
Monitorer:  https://evenstadmusikk.no/yamaha/1059288/yamaha-hs8-aktiv-studiomonitor-stk-sort-finish

Lydkort: https://evenstadmusikk.no/behringer/1080528/behringer-umc204hd?ref=prisjakt

Først og fremst, vil dette kunne brukes sammen, da til både gitar monitorer? Muligens også en at2020 mikrofon etterhvert. 

Vil helst ikke ha noe som er dyrere, men om noen har tips noe annet, så tar jeg gjerne i mot det! Vil ikke ha noe som blir dårlig heller.  :) 

Mvh, Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal fungere helt kurant sammen ja. Jeg har ikke selv erfaring med hverken det kortet eller de monitorene, men ut fra hva jeg har kommet over på internett så skal begge fungere bra.

Gitar og mikrofon plugger du rett i front og justerer gain-knotten på input til du får et akseptabelt volum uten at det klipper. Så er det bare å  åpne Guitar Rig og rocke løs.

Det er også mye flott tilgjengelig brukt på Finn om du vil spare noen kroner (eller få noe "bedre" til samme pris), men som sagt skal det der være et kurant oppsett.

AT2020 krever phantom power, som støttes av dette lydkortet, men merk at phantom power ikke kan slås på per input. Det kan skade utstyr som ikke er designet for det, så husk å plugge utav alt som ikke bruker phantom power hvis du skal slå det på.

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Akkurat det svaret jeg var ute etter! :)