Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modprosjekt Classic Vibe Telecaster Thinline - Alt skal skiftes

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg foretrekker det litt smalere designet på Duesenbergen, men det er jo smak og behag. Mulig jeg ombestemmer meg i morgen.

Føler at Duesenbergen ser bedre ut i kombinasjon med ashtray-bro, mens Bigsby ser bedre ut med disse broene:

Tele to Bigsby B5/50 WD Conversion Kit: Bridge 6 Saddles + Pickup Plate  Chrome

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 9/11/2020 at 4:32 PM, GreenMan said:

Iom at den gitaren skal plukkes fra hverandre - kunne du sjekket hva slag serienummer som er stempla i halslomma på kroppen? Jeg har prøvd å oppspore opphavet til kroppen på min Thinline (kun kropp igjen av den originalt nå). Skal visstnok være en Squier min også.

Var ingenting stemplet i halslomma på min. Det var en dato på enden av halsen; det var det eneste jeg fant.

image.png.d5708d8eb5a515ca349db7fd0ed9fb18.png

43243261_2020-09-1709_02_38.thumb.jpg.d8ded827926a809140570f872b56b82e.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Naigewron skrev:

Var ingenting stemplet i halslomma på min. Det var en dato på enden av halsen; det var det eneste jeg fant.

Nei, men det er et nummer i halspickuplomma på den (samme på min når jeg tenker etter) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutes ago, GreenMan said:

Nei, men det er et nummer i halspickuplomma på den (samme på min når jeg tenker etter) 

Der ser det ut som det kan stå noe ja, når du sier det.

Skal prøve å huske å notere det ned neste gang plekterbrettet skal av (når nye pickuper skal inn).

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Ny dag, ny mod. Installerte en Zero Glide Nut i dag; altså en nut med innebygget zero fret som ikke krever modifisering av halsen.

Den gikk inn relativt greit, selv med mine begrensede verktøy. Hadde gått enda lettere om jeg hadde eid en flat fil, og ikke bare en tynn rund en, men det gikk seg til.

Nøtta ser ut til å fungere bra; strengen glir veldig fint over båndet, uten spor av heng eller treghet. Smurte den inn med Nut Sauce for sikkerhets skyld, men tror ikke det var nødvendig.

Jeg har dog et lite problem med tremoloen - Den ser ut til å ha to nullpunkter, avhengig av om jeg bender ned eller opp, muligens forårsaket av et ørlite slark i "akslingen" som armen er festet til. Jeg skal høre med Duesenberg om dette er normal og eventuelt kan fikses på.

Ellers spiller gitaren svært bra. Alexander Pribora har tydeligvis rotet bort pakken med pickupene mine, så der prøver jeg å få orden på den saken, men Classic Vibe-pickupene låter ikke så verst mens jeg venter. Om russeren bruker stort mer tid nå så er det mulig jeg hiver inn noe annet i stedet, vi får se.

Anyway, her er nøtta:

3ZHOOZJ.jpg

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 minutter siden, Naigewron skrev:

Ny dag, ny mod. Installerte en Zero Glide Nut i dag; altså en nut med innebygget zero fret som ikke krever modifisering av halsen.

Den gikk inn relativt greit, selv med mine begrensede verktøy. Hadde gått enda lettere om jeg hadde eid en flat fil, og ikke bare en tynn rund en, men det gikk seg til.

Nøtta ser ut til å fungere bra; strengen glir veldig fint over båndet, uten spor av heng eller treghet. Smurte den inn med Nut Sauce for sikkerhets skyld, men tror ikke det var nødvendig.

Jeg har dog et lite problem med tremoloen - Den ser ut til å ha to nullpunkter, avhengig av om jeg bender ned eller opp, muligens forårsaket av et ørlite slark i "akslingen" som armen er festet til. Jeg skal høre med Duesenberg om dette er normal og eventuelt kan fikses på.

Ellers spiller gitaren svært bra. Alexander Pribora har tydeligvis rotet bort pakken med pickupene mine, så der prøver jeg å få orden på den saken, men Classic Vibe-pickupene låter ikke så verst mens jeg venter. Om russeren bruker stort mer tid nå så er det mulig jeg hiver inn noe annet i stedet, vi får se.

Anyway, her er nøtta:

xrIzGG1.jpg

Nå er det bortimot umulig å se ut i fra bildet, men er sporene trange? Ut i fra det du beskriver, er de ikke det, men i og med at du har trøbbel med tremolo, er det en tanke som dukker opp...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Just now, Audun said:

Nå er det bortimot umulig å se ut i fra bildet, men er sporene trange? Ut i fra det du beskriver, er de ikke det, men i og med at du har trøbbel med tremolo, er det en tanke som dukker opp...

Nei, det er ikke i nøtta det henger. Det kan være i sadlene, dog. Nærmere etterforskning må til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutes ago, Naigewron said:

Nei, det er ikke i nøtta det henger. Det kan være i sadlene, dog. Nærmere etterforskning må til.

Har du prøvd med ‘Nut Sauce’ på dem også ?

På min tele med B- og G-bender smører jeg både høyt og lavt ! Nøtt & sadel ! ;)

Endret av juzzizhow
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, juzzizhow skrev:

Har du prøvd med ‘Nut Sauce’ på dem også ?

På min tele med B- og G-bender smører jeg både høyt og lavt ! Nøtt & sadel ! ;)

Det er nok neste steg.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 9/18/2020 at 2:11 PM, GreenMan said:

Det var ikke lett å tyde hva som sto der, men jeg tror det er A00044.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Er det noe jeg har lært, så bruk litt penger på korrekte plekterbrett, kina-varianter funker aldri. Original Fender, Warmoth og fra Crazyparts.de er gode.
    • Kjøpte dette plekterbrettet til en MJT-strat jeg har, men det var helt skivebom på hull-plassering.  Tenker kanskje på dette, da det er rimelig og jeg tror det skal stemme overens med hullene (må fram med målebåndet når jeg kommer hjem i kveld). Problemet er bare at det er fra eBay og Kina, slik at da har jeg vel ikke det plekterbrettet før etter jul.  Da er spørsmålet, finnes det noe kjappere alternativ enn det jeg har linket til fra eBay og som ikke koster skjorta? Er ute etter HSS, helst litt aget hvit eller mint.  EDIT:  Burde kanskje legge ved en beskrivelse av hvor feilen ligger. På bildet under ser dere et bilde av plekterbrettet. Ingen av hullene traff perfekt, de fleste lå litt feil (nok til å ikke få ned i en skrue), mens markeringene med rødt er der det er en ganske stor feil. Særlig ligger feilen i skruen over midtpickupen. Dette skulle vel tilsi at det plekterbrettet jeg har kjøpt tilsier 1962-plassering, mens jeg skulle hatt 1964-plassering? 
    • En kone skjermet etter alle kunstens regler
    • Nå er det vel ganske ofte slik at de fleste amper låter best (for gitaristen) off center. Det er jo derfor man som regel heller ikke plasserer mikk rett i senter på høyttalerkonen, og mange skjermer senter på konen med f.eks. tape.
    • Jeg laget en enkel jig for sliping av scarf joint på halsen /headstock.  Den kan enkelt justeres til hvilken grad jeg vil ha, her f eks, 10 grader.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.