Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lys, scenelys, DMX, LED og det som gjør at det blir ekstra kult å stå på en scene...


The Euphor

Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaring å dele på dette området?

Jeg har nettopp lest og sett det jeg har kunnet finne om grunnleggende DMX - styring av lys og effekter - og ser at jeg må prøve selv for å finne ut om dette er morsomt eller ikke.
Har handlet inn mange billige lys, type LED, både RGB, RGBA og RGBUV i ulike wattstyrker, samt noen andre typer - LED bars og flood. Mest fordi jeg er nysgjerrig.

Så, nå har jeg på vei et par stativ, en bunke lys, en drøss kabler til DMX og strom. Tenker å bruke en enkel daisy chain først. Får eventuelt bruke splittere senere.
Har en DMX-kontroller som er helt enkel (tror jeg), en Chauvet Obey 40.

Jeg er ganske bevisst på at det ikke finnes noen faste regler på hvordan lys settes opp. Likevel har jeg lekt litt med tanken på at det må være mulig å finne et utgangspunkt som er godt, og justere ut fra det.

Har laget en tegning som viser hvordan jeg i teorien ønsker å sette opp lysene. Det kommer andre lys bak og rundt, men dette er i hovedsak de som rettes på fire stykk på en scene. Noen som har veloverveide tanker om dette? Eller langt fra overveide tanker? 

Alle innspill er morsomme!

Lys.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.