Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sending av Gibson LP


xshorteyx

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en potensiell kjøper på min Gibson LP Custom Historic, men han bor på andre siden av landet og gitaren må derfor sendes. 
Jeg lurte på om folk har erfaring med sending av Gibson gitarer i kun kassen.. Går det bra, eller bør man finne passende papp-esker for å fore kassa nedi etc? (sistnevnte blir litt vanskelig å få til atm).

Hadde vært mest gunstig å levere gitaren i hånda, men lar seg desverre ikke gjøre, og jeg er skeptisk på om posten manhandler gitaren om den kommer i bar kasse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, Max Kudos said:

Slakk på tunerene for å redusere spennet i halsen.

Dette har jeg hørt før, men samtidig har jeg hørt andre si det motsatte. Så veit liksom ikke helt. Tenker jeg skal høre med kjøper hva han selv ønsker. Han har sagt at han tar risken ved sending i post, siden jeg egentlig ville selge lokalt.. Da tenker jeg det er greit å sende det på hans premisser. 

Fant bobleplast, kjøpt en 5metersrull! 

Egentlig usikker på om jeg ønsker å selge også, men planlegger å kanskje cashe ut for en ny Washburn N4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg bobleplast rundt headstock på gitaren, og evt. andre steder der det er litt slakke, men er det original kasse, er de stort sett veldig godt tilpasset gitaren. Det med å slakke strenger er omdiskutert ja. De få gangene jeg har mottatt nye gitarer, er strengene spent. Bobleplast og/eller evt. papp rundt kassa er ikke dumt. Ikke bare for beskyttelse av gitaren, men også for å hindre skader og rifter på kassa.

Når det er sagt, fikk jeg mine Les Pauls tilsendt kun i kasse, uten noe hverken utenpå eller inni. Gikk helt fint det.

Anbefaler å ta bilder før du sender i tilfelle det skulle skje noe under transport. Da har du i hvert fall bevis på at alt var i skjønneste orden da den forlot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Audun said:

Legg bobleplast rundt headstock på gitaren, og evt. andre steder der det er litt slakke, men er det original kasse, er de stort sett veldig godt tilpasset gitaren. Det med å slakke strenger er omdiskutert ja. De få gangene jeg har mottatt nye gitarer, er strengene spent. Bobleplast og/eller evt. papp rundt kassa er ikke dumt. Ikke bare for beskyttelse av gitaren, men også for å hindre skader og rifter på kassa.

Når det er sagt, fikk jeg mine Les Pauls tilsendt kun i kasse, uten noe hverken utenpå eller inni. Gikk helt fint det.

Anbefaler å ta bilder før du sender i tilfelle det skulle skje noe under transport. Da har du i hvert fall bevis på at alt var i skjønneste orden da den forlot deg.

Skulle tenkt på det sistnevnte. Har forsåvidt bilder av gitaren i hel forstand, har også bilder av at jeg har begynt å pakke inn i bobleplast. Etc. Tror ikke gitaren skal stå i noe fare nå.
Har lagt over ennå mer bobleplast på "bakenden av gitaren hvor bevel starter, ikke sjangs for at denne gitaren beveger seg inni kassa nå. (Overse klærne på gulvet).

*edit, funker bildet nå?*

e073fb6b-0aa0-46e1-9c3e-1670637bf68d.jfif

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, xshorteyx skrev:

Skulle tenkt på det sistnevnte. Har forsåvidt bilder av gitaren i hel forstand, har også bilder av at jeg har begynt å pakke inn i bobleplast. Etc. Tror ikke gitaren skal stå i noe fare nå.
Har lagt over ennå mer bobleplast på "bakenden av gitaren hvor bevel starter, ikke sjangs for at denne gitaren beveger seg inni kassa nå. (Overse klærne på gulvet).

 

e073fb6b-0aa0-46e1-9c3e-1670637bf68d?AccessKeyId=1d2f292b1ec1db3c&jwt=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJSUzUxMiJ9.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.bmFJUBOxwJ_kNUauW_SdkcxRiMxjcxGT_4K6VLntdAkcZjM2bZxIQ8FzOGKm9LMhxzEbRJzLVhKah6qlIACh8AyIZ55pYlg7mvV9zzvrbatyPxhJq6BvgjQM_DzzkH49ZSxV7fvmzkjU-PCTCPKLcBN71RApL5vfqoI9TshEvXnaDtUtySrBQngOvJ-BAI1TGpnRRouxJ46UUhmgbEKcdh4s69Zw-9w5Ay16w_7QjwwUQzuQ6iEsNPPQ3MegUg1JaxZtJOD242SYN_318mc5wQJsYJq1vIFzHKtL8Ti3mK0kJWYh0IX0hdteS1NPTxYa85V2mRAijQ9Q2XBLUu0SCQ

Liten fare for å se noe klær og gulv der... 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.