Web Analytics
Jump to content

70-talls Fender-lakk-spørsmål

MartheyG

Recommended Posts

Har fått tak i en P-bass fra '76 som er sort, men på de vanligste slitasje-stedene kommer det delvis fram det som ser ut som en brun farge. 

Så det jeg lurer på er hva slags farge ble brukt som grunning av Fender på syttitallet, eventuelt, er dette en re-spray i sort? 

Grunnen til at jeg mistenker at det kan være en re-spray er at det ser nesten ut som om det ligger et lag klarlakk mellom det sorte og det brune (vet ikke om det vil komme fram på bilder). I tillegg synes jeg den sorte lakken er litt vel matt, i hvert fall på framsiden. 

IMG_20200822_171634.jpg

1598200957642-1313377010.jpg

3 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Kan det være at den har vært «mocha brown» en gang i tiden? 

Var det jeg kanskje kunne tro at det var, men siden @Naigewron 's ref. sier brun primer så spørs det om det kanskje bare er den som titter fram. Hadde vært fett om det var mocha brown.  

2 timer siden, Naigewron skrev:

Er en referanse her til at Fender brukte brun primer under svart lakk, og hvit primer under blonde lakk.

https://www.tdpri.com/threads/how-to-paint-an-alder-guitar.447037/

EDIT: En annen grunn til at jeg mistenker overspray er at lakken har kraklert, bare ikke i det øverste laget. Akkurat som om det er mye seigere og bevegelig enn det som befinner seg under. 

• Like 1