Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGDx2


Duckling

Anbefalte innlegg

Tråden er noe misvisende, da ingen av gitarene er anskaffet i dag, men begge er kommet inn den siste drøye uka, så det er NGD godt nok :)

Først ut en Nebelung Riffmeister i Cherry Sunburst. Kjøpt ny fra Mr. Nebelung himself. Upåklagelig satt opp, spiller som en drøm og låter kule. Dog, dessverre en litt annen kule enn jeg var ute etter, så den har fått Blues Engine og Dirty Torque fra IronGear i hhv neck og bridge for å spille litt bedre på lag med resten av gitarene. En 7,5år gammel drøm er omsider oppfylt, og jeg er as happy as can be!

 

IMG_0080

 

IMG_0081IMG_0082IMG_0083IMG_0084

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 2 er en Fender Stratocaster 2012 American Standard i fargen Candy Cola som ble impulskjøpt da den dukket opp på Finn til nissepris en kort kjøretur unna. Forrige eier har satt inn HotRails i bridge, og fått byttet nut til en i bein. Dette er kanskje den kosmetisk peneste 8 år gamle gitaren jeg har vært borti, da det ikke er en eneste liten ripe å finne på hele gitaren.

Her er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre med utseende og elektronikk. Vurderer en SD Quarter Pound i bridge på den, og skifte resten av plasten til sort, eventuelt så bare flytter jeg over plekterbrettet fra Taco-straten med SD Phat Cat i bridge. Har lyst på SD QP for det estetiske (tror den hadde vært fin med sorte pickups og sort plast, selv om jeg liker den overraskende godt med hvitt også), men Phat Cat vet jeg funker knall til det jeg bruker den til, så vurderer litt frem og tilbake hva som skjer med denne, og hvilke gitarer jeg skal beholde oppi denne kjøpefesten.

Nok om det; Bilder!

IMG_0076IMG_0077IMG_0078IMG_0079

 

Endret av Duckling
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Blir definitivt sort plast på Candy Cola'en (hvilken luring var det som fant på det fargenavnet?), det store spørsmålet nå er om jeg skal kjøpe og prøve SD QP for å beholde singlecoil- og all black-estetikken, eller om jeg bare skal klemme inn PhatCat'en som jeg vet funker. Har jo ikke kjempelyst på humbuckersized pickup med nickel-cover når alt annet er svart, selv om det låter aldri så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, whiplash said:

P-94 fra Gibson fåes vel i svart, men er sikkert annerledes enn PhatCat.

Har sett litt på alternative HB-sized P90'er, men de jeg har funnet ser ut til å ha en ganske annerledes frekvenskurve enn PhatCat, så da tror jeg kanskje jeg kommer nærmere med QP. Er jo happy med QP i Telecasteren, så blir sikkert bra i Straten også 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.