Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

stein plekter


mislykketmusikant

Anbefalte innlegg

fikk akkurat et plekter i posten som jeg kjøpte fra en fyr på finn. er bare nødt til å fortelle om opplevelsen det var å bruke det. har ikke testet det på gitar enda, men på mandolin: nydelig, aldeles nydelig. fenomenalt håndtverk. fyren er visstnok smykkemaker/steinsliper.

jeg kjøpte dette: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=187934702

jeg har absolutt ingen reservasjoner mot å anbefale plektrene han lager. de er av meget høy kvalitet, ser det ut som.

200 kroner for et håndlaget plekter i flott stein. det synes jeg ikke er noen upris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også et plekter av han! Fikk han til å lage et av jaspis, litt etter mine egne mål. Jeg er veldig fornøyd. De blir ikke særlig glatte, men det problemet har jeg ikke på noen plekter. Det man derimot må passe seg for er at stein er hardere enn plast, lakk og mye annet på gitaren, så det er lett å lage riper på gitaren om man spiller litt friskt. Ser for meg å bruke mitt mest på kassegitar og bass, egentlig. :) 

20200822_113306-01.jpeg

Endret av Skullkrusher
La til bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein Plekter.... Bra artistnavn!

Men sånn ellers, jeg hadde en gang et steinplekter (nydelig smaragdgrønt, husker ikke hva slags mineral det var). Det satt som ei kule i fingrene, men ble et par nummer for tjukt.

Dette kjøpte jeg på daværende tre'45 rundt 2010, mener jeg betalte omkring 100,-.

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.