Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD 2015 Fender American Standard Stratocaster HSS Shawbucker


Audun

Anbefalte innlegg

Ankom mitt postkontor i dag. Har rukket å spille litt, matte halsen litt mer, sette en ekstra fjær i tremoloen og bytte strenger. Kjøpt av @Naigewron. Original tremolo er byttet til Gotoh 510T-FE1, og original kremhvit plast er byttet til svart. De originale delene fulgte med, men jeg tipper Gotoh-brua i hvert fall ikke er noe dårligere enn den originale. Jeg synes den kjennes veldig solid og stødig ut. Jeg liker også at arma ikke er av typen som må skrues inn. Ut fra bildene, synes jeg også svart plast passer gitaren veldig bra.

Har ikke rukket å danne meg et ordentlig bilde av pickup og elektronikk, men det lille jeg har spilt, låter bra. Litt mer "hi-fi" enn Vaughan-Straten virker det som, og Shawbuckeren låter fyldig uten at den helt tar bort Strat-preget, men jeg får avvente ytterligere domfellelse til jeg har fått testet den ordentlig på riggen. Nå var jo meningen med å kjøpe en Strat med humbucker å få en mer allsidig gitar, så man oppnår en ting et sted, så må man regne med å miste noe et annet. Synes kanskje spesielt dette høres i pos. 2. (bru og midt-pickup) som er noe mer "ullen" enn Vaughan-Straten. Det som er bra, er at Fender har satt inn en kombinert 250k/500k volumpot der verdien endres til 500 når man velger humbuckeren. Det gjør nok sitt til at humbuckeren ikke høres muddy ut sammenlignet med singlecoilene.

Ellers er halsen meget rett og god, båndene veldig bra, selv om jeg kunne tenkt meg en tanke tykkere profil på halsen, men det har mest med vane å gjøre. Action/setup passet meg veldig bra.

Alt i alt, er jeg meget godt fornøyd med handelen, og Sienna-bursten er jo lekker! 🙂

Edit: Og så må det jo nevnes at Fenders molded case er veldig fet da. Virker meget solid uten at den veier et tonn! 😉

50251939671_502094be62_b.jpg

50252127242_f7f8bebcda_b.jpg

50251285523_c1dd584380_b.jpg

Endret av Audun
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Naigewron skrev:

Slit den med helsa. Det er en knallgod gitar, men for meg viste den nok bare at jeg ikke er strat-mann :) 

Ja, og det vises jo nesten ikke at den er brukt. Den er vel det man kan kalle "pristine condition"! Kommer nok til å ha mye glede av denne! 🙂 Så da varer det vel ikke lenge før den ikke er så "pristine" lengre... 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.