Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmestudio mixing med behringer usb mixer og logic pro c


krishest

Anbefalte innlegg

Hei! Driver og spiller og lager musikk med et par kompiser og har startet et lite hjemmestudio. Driver og tar opp bass, kassegitar og stereo elgitar foreløpig. Mitt spørsmål er om det er mulig at logic kjenner igjen mixeren og kanalene slik at jeg kan spille elgitar med Left og Right og at de blir tatt opp på to ulike spor i programmet. Evt at vi kan ta opp en jam session der alle sporene er adskilt. Nå må vi ta opp alt hver for seg. Til info bruker vi en begringer qx1204usb mixer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Logic ser mikseren så skal vel det gå fint. Pan den ene gitaren helt til venstre og den andre helt til høyre på mikseren, armér to spor for opptak (ett mappet til hver kanal) og kjør på.

Men: Du vil nok få bedre resultat hvis du spiller inn separat, for da kan hver gitarist spille inn om igjen til det sitter. Når dere spiller inn samtidig må dere få et take der begge spiller perfekt samtidig, og det kan jo ta litt tid.

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til mikseren dere har, men noen USB miksere har to utganger via USB. Det vil innebære at man ikke kan rute innputene på mikseren til kanalstripene i Logic, men kun får en «ferdig» miks av alle kanalene ut på to (stereo) utganger.

Jeg anbefaler at dere sjekker ut dette i brukerveiledningen til mikseren eller på YT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutes ago, nikotro said:

Jeg kjenner ikke til mikseren dere har, men noen USB miksere har to utganger via USB. Det vil innebære at man ikke kan rute innputene på mikseren til kanalstripene i Logic, men kun får en «ferdig» miks av alle kanalene ut på to (stereo) utganger.

Jeg anbefaler at dere sjekker ut dette i brukerveiledningen til mikseren eller på YT.

Kun stereo ut på denne mikseren ja, men OP sier jo at han bare vil ta opp to elektriske gitarer samtidig, så det skal i utgangspunktet holde 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, krishest skrev:Evt at vi kan ta opp en jam session der alle sporene er adskilt. Nå må vi ta opp alt hver for seg. Til info bruker vi en begringer qx1204usb mixer.

Jeg oppfattet dette på en litt annen måte enn at det kun er snakk om kun to spor🤔👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, det er to ulike spørsmål i posten. Det andre er dette:

18 hours ago, krishest said:

slik at jeg kan spille elgitar med Left og Right og at de blir tatt opp på to ulike spor i programmet. 

Jeg vil si at svaret på det er "ja", og at svaret på spørsmålet om jamsession er "nei, du vil ikke kunne spille inn en jamsession med separate spor til hvert instrument".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2020 den 15.45, Naigewron skrev:

Sant nok, det er to ulike spørsmål i posten. Det andre er dette:

Jeg vil si at svaret på det er "ja", og at svaret på spørsmålet om jamsession er "nei, du vil ikke kunne spille inn en jamsession med separate spor til hvert instrument".

Stemmer det du sier når jeg har sett mer på dette. Kan spille inn gitaren min med en amp i left og en i right. Får to ulike spor i logic. Men når vi skal spille inn trommer oppstår problemet. Har 7 kanaler for trommene. Kan mikse det bra på mixeren og ta opp til et eller to spor i logic. Problemet oppstår når alle andre instrumenter osv kommer inn og vi f.eks trenger høyere kick eller symbaler eller noe. Da må vi mikse trommene på nytt på mixen og gjøre nytt opptak. Ser det er noen usb mixere som er multitrack. Har noen erfaring med disse? Krever det veldig cpu kraft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.