Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone 2020 lineup

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, modern serien har vel ikke denne laminaten. https://evenstadmusikk.no/epiphone/1140876/epiphone-les-paul-modern-faded-pelham-blue?gclid=CjwKCAjwkJj6BRA-EiwA0ZVPVj9PcknP0O0nZm7kM06owcZUXyyMFcj

Ikke i det hele tatt. Jeg er en god gitarist, men har ikke publikum. Seiglivet popularitet, myter og salgstall har forbausende lite med ferdigheter å gjøre etter min mening (dessverre). Jeg skull

Slik jeg ser det, så handler det ikke om hvem som spiller rundt hvem. Joda, jeg må inrømme at jeg har tenkt tanken at jeg muligens er en bedre teknisk gitarist enn både Richards og Wood. Jeg skulle no

Posted Images

Sikkert helt på viddene her, men det er kanskje mer i tråd med Fenders filosofi å lage rimelige varianter. De har ikke i like stor grad knyttet merkevaren mot fint håndverk og litt fjonge instrumenter, men snarere til å  lage funksjonelle "musikerverktøy". Eller blir det feil? I tråd med det vil ikke masseproduserte gitarer med samme form ødelegge merkevaren, siden det som skiller instrumentene i større grad reflekteres i prisen. Altså. Du får bedre hardware, litt bedre treverk etc, og betaler noe mer for det i en amerikaner. Men du betaler kanskje ikke 10 ganger mer for en rimelig plain amerikaner vs meksikaner. Selv om du nok betaler noe for at det står MiA der og :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, larseko skrev:

Sikkert helt på viddene her, men det er kanskje mer i tråd med Fenders filosofi å lage rimelige varianter. De har ikke i like stor grad knyttet merkevaren mot fint håndverk og litt fjonge instrumenter, men snarere til å  lage funksjonelle "musikerverktøy". Eller blir det feil? I tråd med det vil ikke masseproduserte gitarer med samme form ødelegge merkevaren, siden det som skiller instrumentene i større grad reflekteres i prisen. Altså. Du får bedre hardware, litt bedre treverk etc, og betaler noe mer for det i en amerikaner. Men du betaler kanskje ikke 10 ganger mer for en rimelig plain amerikaner vs meksikaner. Selv om du nok betaler noe for at det står MiA der og :) 

Tror ikke jeg er helt enig i det. Om vi ser bort fra custom shop (Fender har sin custom shop, på samme måte som Gibson). Majoriteten av Gibson-modellene er det ikke noe fancy med. Unntaket er kanskje les pauler med flammetopp, men Fender driver stadig vekk og lager sånne FSR-varianter - også de i forskjellige prisklasser. Gibson har i senere år fått mye, muligens velfortjent, pepper for dårlig kvalitetskontroll. Fender har, i alle fall meg bekjent, et mye bedre rykte. Det går jo direkte på det utførte håndtverket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Two-tone sunburst er nok min favoritt-finish for tida 😛 MiM’en (under) skal snart gjennom en Dave Murray-ifisering; nye pups, pickguard og knotter. Glær mæ! 
    • Ble invitert til å bli med på en Power Trip-cover av noen karer fra YouTube, i forbindelse med vokalist Riley Gales bortgang. Gjerne sjekk den ut, jeg synes den ble veldig kul!  
    • Wow, takk for alle tilbakemeldingene! Det betyr masse. Kommer en ny singel etter hvert, poster den helt sikkert her.   Når det kommer til produksjon så har vi løst det meste selv, foruten trommeinnspilling og mastering. Vi vurderte å bruke div. plug-ins for gitar og bass, men endte opp med å bruke forsterkere, noe jeg er ganske fornøyd med. Når man har et øvingslokale med god akustikk er det greit å bruke det til innspilling også.
    • Det var absolutt ikke nødvendig, pickupene låt helt fint før jeg byttet ut. Bare OCD fra min side, jeg må liksom tweake til ting er så bra de kan bli etter min smak. Har en bråte med magneter i de fleste Alnico-valører liggende, sånt var nesten gratis fra Kina før, med gratis frakt og ingen toll. Dessuten er det griselett å skifte magneter på P-90 pickuper, mye lettere enn på humbuckere.
    • Litt usikker på om jeg henger med på å kalle det røverkjøp når du måtte bytte magnet på samtlige pickups før du ble fornøyd...? 🤨 Samtidig, det er jo gøy å fikle, da.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.