Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Byttes/selges: LP Studio, japan-SG, custom "PRS", Burny LP


larseko

Anbefalte innlegg

Heisann. 

Tenkte bare jeg skulle legge ut ei lita liste over gitarer jeg kunne vurdert å selge eller bytte. Jeg er spesielt interessert i å bytte meg  til enten Les Paul Standard eller Custom, alternativt en fin japansk kopi av en Custom (f.x. Burny RLC-noe). Om vi bytter flere mot en eller hva som kunne vært aktuelt. 

1. Bacchus SG 61-spec, topp håndlaget japansk SG-kopi fra 2010. Har serienr som begynner på H. Svart. Nitro, tynne men høye (jascar?) bånd. Ganske beefy neck. Stock pickups. La vel et bilde eller to i den store SG-tråden, tror jeg (Vis oss din SG). Disse gitarene er det ikke så mange av på det norske markedet.

2. Gibson Les Paul Studio 2005 Wine Red/Gold hardware. Bra fjøl i god stand, ganske beefy hals på denne også. Er en player, men jeg har ikke hatt den så lenge selv. 

3. Shamray PRS-replika som jeg fikk laget i 2006/7. Den var påbegynt for en annen kunde. 24-bånd, bird inlays, vinrød/burgunder, nitrolakk, ikke helt bookmatcha topp, men ganske livlig. Flammelønn på headstock,  siberian wooley mammoth nut(?), 3-delt hals (superstabil). Det skal være noe bra som jeg bytter bort denne mot. Eneste personlige preg jeg satte på gitaren, var initialene LEK i kyrillisk på trussrod cover. Hipshot tremolo. Veldig allsidig pickup-oppsett med 5-veis velger. Coil tap/split? Husker ikke helt oppsettet i detalj.

4. Burny 1975 "Les Paul". Dette var en av de første dokumenterte skikkelige Les Paul-kopiene laget av Burny i Japan. Fikk den med litt løftede inlays her og der. Disse har jeg skiftet ut. Har også satt på ene pu-cover som manglet, installert nye pickupringer, pick guard og knotter. Det jeg har av originale ting følger med. Det er noe finish cracking i overgang hals og headstock. Men stemming holder seg stabilt. Det er ganske lave bånd, men det var det nok også originalt. Kan ses i en annen tråd jeg lagde i DIY-seksjonen.

 

Har også en Orange TH30C Combo og en Peavey Vypyr 120 Tube modelleringsrørkombo(!) som muligens kunne vært byttet mot noe gøy (ev. en av delene som delbytte). 

Jeg holder til i Vågå, midt mellom Oslo og Trondheim, men det hender jeg tar meg en tur nord eller sør 30-40 mil. Og har flyging som hobby. Så hvis det skulle være noe veldig interessant kunne vi jo fått til et møte i Sør-Norge et sted...

Skal legge ut litt bilder her underveis, ellers er det bare å hyle ut om noe er interessant. 

 

Jeg spiller for det meste hard rock/stoner osv. Kunne også vurdert noe semiakustisk, 335-aktig etc.

IMG_20200511_174022.thumb.jpg.cd6dd1196748b3e2c5bd3fd1d66b5749.jpgP4110002.thumb.jpg.88315b37d5fb6808ba357cd86aa65b39.jpgIMG_20200806_170122.thumb.jpg.9c0a4af07d261deb0aac4bf8d982e690.jpgIMG_20200806_170153.thumb.jpg.aa05544ed9c0623142490944b77b21dd.jpgIMG_20200408_101506.thumb.jpg.a5fdeec3496ab9f82cdd1b9043773d7c.jpg

Endret av larseko
Bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.