Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alex goes blues


Knopfler49

Anbefalte innlegg

Jeg får hive meg på bluesbølgen...

Jeg har spillt inn dette med hjelp av guitar port og acid pro.

Jeg vet at gitaren henger litt etter backingtracket, men det blir sånn når jeg har spillt det inn, vet noen av dere hvorfor???

Men jeg har prøvd å rette på det...

Sporet hakker også litt...

På slutten av sangen har jeg brukt en fiolin bue til å spille på gitaren med. Jeg begynte å trene på det i går, så jeg er nybegynner der...

Sangen er en improvisasjon, dette er 3 opptake...

Håper på konstruktiv kritikk

Håper også at noen kan hjelpe meg med hakke og henge etter problemene!!!

http://www.sound1.no/uploads/band/band_498...981/Blues_1.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne likte eg, har ikke hørt noen av dei andre da, men likte denne,

er en plass der eg hører at du kommer litt i dissonans med backing tracket eller hva det kalles det dissonans tingene), men untatt det er det veldig bra,

og bue på gitar er gøy hehe, prøvd bue på bass og, gøy det og O.o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjengangeren her er dårlig timing. Det blir ingen rytme i spillet. Rytme (eller timing; noen har sikkert noen bedre ord) er ofte det skiller gitarister. Tonene du spiller har som regel blitt spilt før, men det er hvornår du spiller dem som er interessant - rytme/synkopering. Spesielt den siste delen ble veldig kjedelig ettersom du følger hovedslagene. Lag en melodi/tema osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det høres ut som det er dårlig timing... Men det er ikke min feil, for når jeg har spiller sangen inn sp vet jeg at timingen er 100 % presis. Men når jeg hører på sporet etterpå så blit gitaren hengende etter backingtracket, men jeg vet ikke hvorfor. Er det noen andre som vet? Er det jeg som har får liten maskin eller?`

Det hakker også når jeg spiller inn, så det er ikke veldig enkelt å få det bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.