Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Har en plan om å bygge en marshall type amp, fra modulus amps. Denne har ikke fx loop, og jeg trenger strengt tatt ikke loop, men vil gjerne ha en fx return, eller poweramp in om du vil, for bruk av hx stomp. 

Er det da nødvendig å kjøpe en ferdig buffret fx loop og montere, eller trenger jeg bare en jack å koble meg på power ampen? Er bufferen imellom send og return, og vil den da påvirke signalet i noen grad?

Kitet:

https://modulusamplification.com/Black-Flag-Plexi-67-50w-Output-P5943085.aspx

Fx loopen:

https://www.tubeampdoctor.com/en/discrete-hi-voltage-series-effects-loop-for-tube-amps

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 weeks later...

Å lage en helt passiv loop byr på en del problemer. Du kan kanskje bruke rack-effekter med justerbar input/output. Problemene oppstår dersom du vil bruke stompbokser (f.eks. Boss Chorus CE-2 etc.) Disse boksene har ikke stillbar følsomhet, og vil få alt for mye signal inn dersom du drar på litt guffe fra preampen. Det anbefales sterkt å montere en aktiv loop, men justeringer inn og ut for å tilpasse signalet til effektene.

• Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
50 minutter siden, Hank Annicke Noe skrev:

Å lage en helt passiv loop byr på en del problemer. Du kan kanskje bruke rack-effekter med justerbar input/output. Problemene oppstår dersom du vil bruke stompbokser (f.eks. Boss Chorus CE-2 etc.) Disse boksene har ikke stillbar følsomhet, og vil få alt for mye signal inn dersom du drar på litt guffe fra preampen. Det anbefales sterkt å montere en aktiv loop, men justeringer inn og ut for å tilpasse signalet til effektene.

Aktiv loop er kjøpt inn, og skal monteres når ampen kommer i hus 👍🏻

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 weeks later...

Kom gjerne med en oppdatering (på riktig forum) når du har lodda sammen herligheten.

Jeg er veldig nyskjerrig på det loop kitet, for mitt neste amp bygge prosjekt..

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...

Hei Endt hvordan går det med amp bygge prosjektet?

Jeg har akkurat bestilt et 18W Plexi byggesett fra ampmaker.uk Jeg har printa ut bygge manualen, leser litt hver kveld og gleder meg som en unge.

Venter litt med eff loop settet...

Endret av jonta
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice 😎

Det er en kompis av meg som bygger ampen for meg, da jeg både mangler tid og kunnskap. Er blitt mest planlegging og research på meg. 

Ampen blir bygd som en friedman be moddet jmp50, med en kanal, fx loop og master volum. Selve fx loopen kjøpte jeg av @Alfi27. Det er metropoulus sitt zero loss fx loop kit. 

Enn så lenge så har jeg bare fått et teaser bilde, som viser kabinettet, uten chassiet montert, som han forøvrig og lager. Blir snakeskin, med sort front og sølv frontpanel og knotter. Jeg kommer med flere bilder når jeg har noe mer å komme med.

image0000001(1).jpg

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde du kjøpte loop settet fra tubeamp doctor?

Hmm, jeg ser at metropoulus settet er billigere...men kanskje dyrere frakt?

Endret av jonta
Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 29.10.2020 den 16.40, jonta skrev:

Jeg trodde du kjøpte loop settet fra tubeamp doctor?

Hmm, jeg ser at metropoulus settet er billigere...men kanskje dyrere frakt?

Det var planen, men så fikk jeg tak i metropoulus kitet lokalt

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rettelse, det kittet jeg har, er noe billig dritt ifra headfirst, ikke metropoulus som jeg ble fortalt. Så da blir det å bestille en skikkelig metropoulus fx loop.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javel, så det går i søpla altså.

Hva med en paralell loop for f.eks en fjærklang. Er ikke det bare å koble den på et par punkter på preampkretsen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• så da blir albumet gitt ut på 15ips spolebånd og en god pressing på lp? alltid moro med helanaloge innspillinger.
    • Da er vi i gang med miksing og mastring av nye låter på analogt utstyr. Kosekrok😀
    • Men da tror jeg går for Behringer interfacet, blir perfekt for mitt bruk i såfall. Slipper også å kjøpe inn ekstra som DI boks å slikt. 
    • Jeg er ikke ekspert, men det er stort sett slik: Line-in er for "line level" signaler, som f.eks. fra et keyboard. ignalet fra en gitar er "instrument level", som er mye lavere, og har også høy impedans (forkortet "Hi-Z"). Slike signaler behøver litt hjelp for å få nok signalstyrke til å spilles inn på et komfortabelt nivå. Her kan du enten bruke en DI-boks (helst aktiv), som har som eneste oppgave å ta et svakt, og gjerne høy-impedans (Hi-Z), signal og konvertere det til line level. Hi-Z-innganger i et interface benytter preampen i inngangen til å øke signalstyrken på instrumentsignalet. Hvis du plugger et gitarsignal i en vanlig line-in risikerer du å måtte øke volumet kraftig inne i DAWen din for å få et akseptabelt volum på innspillingen, og det gjør også at du øker nivået på all bakgrunnsstøyen som ble spilt inn samtidig. Ikke optimalt. Boss-brettet ditt har nok mulighet til å pushe ut et mye kraftigere signal enn et vanlig gitarsignal, og antakelig også med lavere impedans, men det er likevel ikke sikkert den leverer nok signalstyrke til å plugge rett i en linjeinngang. Behringer-interfacet som @Audun linket er nok et veldig fint alternativ for en lav pris hvis du trenger fire inputs der alle kan enten benyttes til mikrofoner eller gitarsignaler. Alle fire inputs har mic-preamps og kan settes i Hi-Z modus, og etter hva jeg har hørt og lest så er Behringer-interfacene helt kurant på kvalitet, og stort sett uslåelige på pris.
    • Usikker på hva jeg trenger faktisk. Når er det man har behov for preamp og line in? Tanken var å finne en boks som kan ta inputs fra gitar, bass og kanskje 2 mikrofoner. Som jeg lett kan bruke med mine effekt pedaler, har headphones output og samtidig ha støtte for flstudio. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.