Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fx loop på kit amp


Endt

Anbefalte innlegg

Har en plan om å bygge en marshall type amp, fra modulus amps. Denne har ikke fx loop, og jeg trenger strengt tatt ikke loop, men vil gjerne ha en fx return, eller poweramp in om du vil, for bruk av hx stomp. 

Er det da nødvendig å kjøpe en ferdig buffret fx loop og montere, eller trenger jeg bare en jack å koble meg på power ampen? Er bufferen imellom send og return, og vil den da påvirke signalet i noen grad?

Kitet:

https://modulusamplification.com/Black-Flag-Plexi-67-50w-Output-P5943085.aspx

Fx loopen:

https://www.tubeampdoctor.com/en/discrete-hi-voltage-series-effects-loop-for-tube-amps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Å lage en helt passiv loop byr på en del problemer. Du kan kanskje bruke rack-effekter med justerbar input/output. Problemene oppstår dersom du vil bruke stompbokser (f.eks. Boss Chorus CE-2 etc.) Disse boksene har ikke stillbar følsomhet, og vil få alt for mye signal inn dersom du drar på litt guffe fra preampen. Det anbefales sterkt å montere en aktiv loop, men justeringer inn og ut for å tilpasse signalet til effektene.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Hank Annicke Noe skrev:

Å lage en helt passiv loop byr på en del problemer. Du kan kanskje bruke rack-effekter med justerbar input/output. Problemene oppstår dersom du vil bruke stompbokser (f.eks. Boss Chorus CE-2 etc.) Disse boksene har ikke stillbar følsomhet, og vil få alt for mye signal inn dersom du drar på litt guffe fra preampen. Det anbefales sterkt å montere en aktiv loop, men justeringer inn og ut for å tilpasse signalet til effektene.

Aktiv loop er kjøpt inn, og skal monteres når ampen kommer i hus 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hei Endt hvordan går det med amp bygge prosjektet?

Jeg har akkurat bestilt et 18W Plexi byggesett fra ampmaker.uk Jeg har printa ut bygge manualen, leser litt hver kveld og gleder meg som en unge.

Venter litt med eff loop settet...

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice 😎

Det er en kompis av meg som bygger ampen for meg, da jeg både mangler tid og kunnskap. Er blitt mest planlegging og research på meg. 

Ampen blir bygd som en friedman be moddet jmp50, med en kanal, fx loop og master volum. Selve fx loopen kjøpte jeg av @Alfi27. Det er metropoulus sitt zero loss fx loop kit. 

Enn så lenge så har jeg bare fått et teaser bilde, som viser kabinettet, uten chassiet montert, som han forøvrig og lager. Blir snakeskin, med sort front og sølv frontpanel og knotter. Jeg kommer med flere bilder når jeg har noe mer å komme med.

image0000001(1).jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2020 den 16.40, jonta skrev:

Jeg trodde du kjøpte loop settet fra tubeamp doctor?

Hmm, jeg ser at metropoulus settet er billigere...men kanskje dyrere frakt?

Det var planen, men så fikk jeg tak i metropoulus kitet lokalt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.