Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NMD (New Mixer Day) Toft Audio ATB32 Console


nikotro

Anbefalte innlegg

Denne kom i mitt eie i dag, etter at vi har vært på utkikk etter en analog mikser til studioet. Fra før har vi fått tak i en Tascam 48 og vil benytte disse til analoge innspillinger. I tillegg kommer vi til å bruke Universal Audio Apollo 8p + Satelite Octo med de etterhvert mange gode plug-ins, til effekter. Det blir altså en hybrid løsning. 
55BC3FA6-5422-47C8-9626-4C37AC83F890.png.45876580c14d01b878a16a3fb1ceceb9.png
Spesifikasjoner fra hjemmesiden:

32 Channel Mixer with Meter Bridge (Jeg har ikke meter bridge).

8 Bus, Direct Outs All Channels, Series 80B EQ, Modular Design,
Inline Monitoring, 6 Aux Sends per channel, 8 Stereo Auxes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Peaceandloveandrocknroll skrev:

Imponerende! Gratulerer!

Selv har jeg aldri satt mine bein i en mikser med mer en fire kanaler og selv da ble jeg grepet av en viss panikk. Jeg er full av beundring for de som behersker det der 👍

Jeg skal forsøke å holde beina mine unna, jeg og😁

Jeg er først og fremst musikant (og leker produsent på egenprodusert musikk) og kommer ikke til å være den som sitter bak spakene til vanlig. Kompanjongen min er den av oss som skal sørge for gode opptak (i tillegg til at han er en meget god låtskaper, musikant, lyddesigner og produsent)😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Da har denne vært i bruk en stund. Den leverer godlyd, spesielt etter at vi gikk over kritiske punkter med elektronikkrens. Det var enkelte knapper og potmetre som skurret.

Det som trolig blir neste utgivelse er mikset på denne og spilt inn på en Tascam 48 båndspiller, før det er mastret i Logic med Universal Audio Apollo (+ Satelite for mer DSP) og plug-ins. Den analoge prosessen løfter resultatet ganske betydelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.