Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billigere alternativer til Fender Tonemaster e.l.?


Anbefalte innlegg

Ny bruker her! Hei! Er ute etter en backup-amp, helst ganske ny: 2-3-4-5-6000,-, medium stor transistor/digital combo amp(skal ikke veie 24 kg;), étt element og færrest mulig switches: volume, bass, treble...

Jeg sliter litt med å finne amper i kategorien jeg ønsker.. Jeg har inntrykk av de fleste av dagens nyere amper er ENTEN rør- ELLER psycko-digitale - med en milliard effekter, presets, modelling av div amp-stiler, m/ tilhørende APP og freakin USB/MIDI/Bluetooth osvosv.. Selve lyden fra ampen ligger jo sovende i baksetet?

Fender sine Tonemaster amper liker jeg - de er dritenkle men samtidig topp moderne(redusere ant. watt, silent mode m/cab sim osv), også låter de veldig fint og veier ingen ting! Men også dyre for dette kjøpet! Noen som skjønner seg på hva jeg mener og som har andre forslag?:)

Endret av Arve Gus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Arve Gus skrev:

Selve lyden fra ampen ligger jo sovende i baksetet?

Har du prøvd noen av de psycho-digitale ampene? Har en Boss Katana 100W, og selv om den har mange knotter å skru på, har USB-utgang og man kan lagre presets så synes jeg den låter så bra at jeg ikke kunne se for meg noe annet interessant til samme pris. Du kan bruke den som en helt straight amp med drive, volum, eq-knotter og master, eller du kan ta frem laptopen og programmere til du blir lei. 

Veier ingenting heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Skullkrusher skrev:

Har du prøvd noen av de psycho-digitale ampene? Har en Boss Katana 100W, og selv om den har mange knotter å skru på, har USB-utgang og man kan lagre presets så synes jeg den låter så bra at jeg ikke kunne se for meg noe annet interessant til samme pris. Du kan bruke den som en helt straight amp med drive, volum, eq-knotter og master, eller du kan ta frem laptopen og programmere til du blir lei. 

Veier ingenting heller!

Enig med ovennevnte. FIkk nylig inn en Fender Mustang II (40w og 12"), og selv om veldig mange av presetene er svært gode, er det helt uproblematisk å bruke denne som en ren amp med drive, volum, eq og master for noen veldig gode ampsims. Så kan du bruke dine egne pedaler.

Betalte 800,- for min brukt, og er vel noe av det jeg har vært mest fornøyd med på en del år (har hatt mye forskjellig oppigjennom åra, transistor, hybrider, rene røramps, både stacks og comboer), men det er selvsagt noe comfirmation bias her.

Prøv en, om du har mulighet.

Discalimer: Vær klar over at de svarene du får her ikke nødvendigvis er basert på en egen objektiv database med kunnskap, snarere er dette ofte anbefalinger fra folk som er fornøyde med det de har selv, og gjerne ønsker å dele gleden. Til de går lei av dr*ten og kjøper seg noe nytt. Sånn er det bare. For meg inkludert.

Endret av Gubbe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Arve Gus skrev:

whoa whoa whoa - 2 sec - folk har nevnt både Boss Katana(antar 50w) og Boss Nextone(antar Stage)- noen som har erfaring med begge disse og liker den ene bedre enn den andre?

Har hatt en katana 50, som funket bra som øvings/backup amp, men har et inntrykk av at katanaen henvender seg mer til folk som spiller hard rock/metall (noe jeg absolutt gjør). Nextonen har jeg bare prøvd, men likte veldig godt. Hadde gått for Nextone selv, om jeg trengte en amp som gjør litt de samme tingene som en fender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Endt skrev:

Har hatt en katana 50, som funket bra som øvings/backup amp, men har et inntrykk av at katanaen henvender seg mer til folk som spiller hard rock/metall (noe jeg absolutt gjør). Nextonen har jeg bare prøvd, men likte veldig godt. Hadde gått for Nextone selv, om jeg trengte en amp som gjør litt de samme tingene som en fender. 

Ok, skal ha det i bakhodet når jeg sjekker ut, takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.