Web Analytics
Gå til innhold
Idhen

Squire vs Morgan nybegynnerpakke

Anbefalte innlegg

Hei! Tenkte å kjøpe en el-gitar pakke etter å ha fått noen timer bak rattet med min gamle akustiske. Etter litt søking har jeg endt opp med to tilbud.

1. Squire Bullet Strat (~1500kr) + SubZero V15G forsterker (~620kr) hos https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Squier-Bullet-Stratocaster-Arctic-White-og-SubZero-V15G-Forsterkerpakke/2JXV

1833kr.

2. Morgan ST240 (~1995kr) + NUX Mighty Lite BT (~900-1100kr) + reim og annet hos Gitarhuset i Bergen.

2195kr.

Har selvfølgelig ikke de største forventningene til prisen, men Bullet Straten har fått god kritikk, sammen med SubZero forsterkeren. Alternativ 2 virker som et meget godt kjøp, men er usikker på gitaren. Skulle gjerne ha hørt andres mening om hvilket tilbud virker best :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I den prisklassen der er det ikke stor forskjell å spore.
Men det ligger haugevis av billiggitarer på finn. Hadde heller kjøpt brukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

Uten at jeg har personlig erfaring med akkurat de gitarene, ville jeg kanskje kikket etter noe med hardtail ( altså uten vibarm/tremolo) i den prisklassen. De er stort sett ubrukelige til annet enn å gjøre gitaren ustemt. Bruktkjøp ble nevnt over her, og det er et meget godt tips. 

Sjekk evt ut siden Homeless guitars på fjaseboka. Gitarer i det prisleiet legges stadig ut der. Ferdig satt opp, og som regel med ttremoloen blokka. 

Endret av Gmal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

Jeg har er generelt bedre inntrykk av Squier enn Morgan, hvertfall de få jeg har spilt på. Sannsynligvis mye lettere med eventuell videresalg også i fremtiden hvis du går for Squier. 

Endret av Troll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)

Endte opp med en Morgan og en Mighty 20BT forsterker. Gitaren er god i mine øyne og forsterkeren har god lyd sammen med en haug effekter. Det får heller bli en gitar oppgradering om et par år, når jeg har mer erfaring :)

Endret av Idhen
  • Liker 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, Idhen skrev:

Endte opp med en Morgan og en Mighty 20BT forsterker. Gitaren er god i mine øyne og forsterkeren har god lyd sammen med en haug effekter. Det får heller bli en gitar oppgradering om et par år, når jeg har mer erfaring :)

Er du fornøyd, så har du gjort et godt kjøp! Gratulerer med ny gitar 😊

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av arneK
      Går og vurderer en Takamine av følgende type https://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=83700071
      er det bra gitarer for pengene? Har noen kjennskap til dette merket? 
    • Av Tandbergern
      Denne fjøla her var jeg og hentet for noen timer siden på postkontoret. Kjøpte den av ØysteinV her på forumet for 900, inklusiv frakt. Dette blir da min første strat med 3 singel coils. Gleder meg til å høre classic-stratlyd!!! Gitaren har en finish som jeg digger og det var omtrent den eneste grunnen til at jeg kjøpte denne gitaren. Lydmessig er gitaren nokså god... Ikke den beste jeg har hørt, men slett ikke den dårligste. Gleder meg til å få justert den litt (og kanskje bytte pick-ups), slik at jeg virkelig kan begynne å elske den!
      Sorry for dårlige bilder. Har ikke noe annet enn et digitalkamera...

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.