Web Analytics
Jump to content

Gibson Les Paul og posten... juling mottatt

Griffin

Recommended Posts

Fikk sendt min kjære Gibson Les Paul Custom ‘54 Reissue i posten... kom fram med ny relic’ing...

Om vi bare dropper den tradisjonelle diskusjonen med Gibson, headstock design, svakheter og slik... noen tanker rundt om den strukturelle integriteten? Bør en luthier se på dette? Forsikringssak? Annet?

Kassa så hel ut og gitaren var godt pakket med bobleplast og annet dempende materialer... Prøver å bøye lett på headstock så ser jeg ingen antydning til at treverket begynne å «glippe».

FD8DD508-85EA-4939-B01D-2C7B9799883A.jpeg

29534EA1-E85C-43A6-AF08-398EDF502238.jpeg

892F88E7-5C4C-4C86-9F1D-7E630F2996F5.jpeg

1 time siden, GunnarpåMo skrev:

Du skal ha erstatning som dekker både reparasjon og verditap. Be Husemoen om en uttalelse om begge deler,
og så krever du den summen fra Posten.

Spørs om posten dekker det... Norgespakke oppad til 10.000,- kun. Usikker på hva markedet sier om verdi på disse da, men halsbrudd og verditap kommer nok kjapt opp til 10k har jeg på feelingen...

Snakket med Husemoen forresten. Han mente dette nok måtte limes for å være sikker. Det er ikke alltid headstocken gir lett etter selv om det har skjedd ett brudd. 

Edited by Griffin

33 minutter siden, Hanspanzer skrev:

Kjøpte en Hamer som kom med knukket headstock for noen år siden. Posten dekket ingenting da kassen og emballasjen var inntakt. 

Snodige greier. En kan jo lure på hvordan det hadde gått til? U.S Hamer?

Kjedelig sak... Håper det ordner seg med erstatning fra Posten. Du har ikke noen form for ulykkesforsikring e.l.?

For å se litt lyst på det, så blir sannsynligvis ikke gitaren "dårligere" hvis den blir proft reparert, men det er klart det vil affektere bruktverdi på gitaren i betydelig grad hvis du en dag skal selge den videre. Pass på å ta vare på kvittering for reparasjonen.

17 minutter siden, Gubbe skrev:

Er det en mulighet for at den var knekt før den ble sendt? Hvordan går kommunikasjonen med selger?

Tanken streifet meg også. På bildene kan det nesten se ut som om det er et allerede reparert halsbrudd, uten at man har tatt seg bryet med finishen, men det er jo vanskelig å se ut i fra bilder.

En annen ting er også at @Griffin sier at det er hans kjære gitar. Tyder på at han har hatt den en stund, og at det ikke er et nytt kjøp? 🤔

Edited by Audun

34 minutter siden, Gubbe skrev:

Er det en mulighet for at den var knekt før den ble sendt? Hvordan går kommunikasjonen med selger?

Tror ikke det... stoler på «selger» (les: avsender) ☺️

18 minutter siden, Audun skrev:

Tanken streifet meg også. På bildene kan det nesten se ut som om det er et allerede reparert halsbrudd, uten at man har tatt seg bryet med finishen, men det er jo vanskelig å se ut i fra bilder.

En annen ting er også at @Griffin sier at det er hans kjære gitar. Tyder på at han har hatt den en stund, og at det ikke er et nytt kjøp? 🤔

Nei, gitaren har ikke hatt brudd tidligere. Det var ikke ifbm. handel forsendelsen skjedde. Lang historie... gitaren har vært i mitt eie i snart halvannet år.

Har forøvrig kontaktet både Husemoen og Falck. Begge sier det kan være brudd selv om det ikke åpenbart gir etter og bør i så måte bli tatt en titt på...

1 minutt siden, Griffin skrev:

Tror ikke det... stoler på «selger» (les: avsender) ☺️

Nei, gitaren har ikke hatt brudd tidligere. Det var ikke ifbm. handel forsendelsen skjedde. Lang historie... gitaren har vært i mitt eie i snart halvannet år.

Har forøvrig kontaktet både Husemoen og Falck. Begge sier det kan være brudd selv om det ikke åpenbart gir etter og bør i så måte bli tatt en titt på...

I og med at finish har sprukket opp, så har den jo blitt påført "stress" på et eller annet vis, men du kan jo da ha vært "heldig" og at selve treverket ikke har tatt skade. Vi krysser fingre for at det ikke blir en veldig dyr reparasjon. 🤞