Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss OD-3 og Marshall Jackhammer


Anbefalte innlegg

Jeg har vært og testet Boss OD-3 nå. Jeg likte lyden veldig godt til solo, etter littegrann skruing på knottene. Det eneste problemet er at jeg syns det er litt lite gain på den, og hvis jeg vil spille litt skikkelig rock, så duger den nok ikke.

Jeg har heller ikke råd til enda en pedal.

Det jeg da lurer på, jeg har jo en Marshall Jackhammer liggende også, så det jeg tenkte på er å bare bruke den som gainboost, uten at den gjør noe annet med lyden enn å gi den litt mer gain. Jackhammeren er jo mer en metal-pedal enn OD-3'en, og jeg er ikke interessert i metal-lyd, jeg vil behode lyden fra OD-3'en, bare med litt mer gain. Er det mulig?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.seymourduncan.com/website/produ...r.shtml#booster - du må scrolle litt opp til den røde pedalen. En enkel gainboks som skal være helt transparent. Hvis du har en ålreit vreng i forsterkeren din fra før, men føler du trenger litt mer, så er dette en kongeboks. Å koble opp en haug med vrengbokser må vel skape usannsynlig mye støy? Keep it simple
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Brukte du OD-3'en på clean kanalen? Da vil du nok aldri få nok vreng til steintøff metall. Da er det nok bedre å bare kjøpe en Distortion boks. Selv bruker jeg kun overdrive på vreng kanalen hvis jeg skal ha årntli vreng, på clean kanalen blir det bare blues vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, men jeg liker den blueslyden til solo og sånt, syns det er veldig fin lyd i den boksen til sånt. Det er når man vil ta av litt at den ikke helt holder mål. Jeg kjørte den på clean-kanalen ja, men det må jeg gjøre hjemme også, fordi vrengen på min forsterker er fæl.

Derfor tenkte jeg at det jo måtte være lurt med enda en boks, som bare drar opp gainen littegrann, og ikke farger lyden.

Sitter og vurderer den boksen som Deformed sa, bare lurer på om den er løsningen på mine problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg selv har veldig dårlige erfaringer med å blande Jackhammeren med andre effekter. Metal Master med morph'en på fult sier nå jeg :D MetalZone med max gain er ikke akkurat pinglegreier det heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MetalZone er totalt uaktuelt' date=' for jeg spiller ikke metal. Men BD-2 og OD-3 er fristende ja, kanskje det blir det til slutt. Da er det fram med sparebøssa :)[/quote']

Må da ikke spille metal for å bruke metalzone :? det er det dummeste jeg har hørt. Den pedalen er ganske allsidig, har hatt en selv, men den ga meg ikke det jeg ville ha. Og jeg spiller metal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må se meg enig med eXX0n. Synes OD-2/3 pedalene egner seg mye bedre til metal en metalzone. Faktisk tror jeg nesten jeg kunne annbefalt en metalzone som gainboost, da jeg synes den gir veldig "anonym" gain. Riktignok ikke spilt så mye på den, så du bør nok høre med noen andre om du vil ha sikre tips :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.