Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Da begynner prosjektet å nærme seg ferdig:

DSC03073.thumb.jpg.8b58651141f3f15eef9c8ee5d07ebf67.jpg

Fin lyd. Koblet pickups´n slik at begge er inne i mid, og separat tonekontroll på begge. 

God å spille på er den også.

Så får jeg samtidig komme med en liten feilkorrigering. Det øverste bildet i mitt innlegg der jeg nevnte hvilken gitar jeg skulle basere denne på er feil. Det er ikke bilde av hans 77, men 74´n i (trolig) 1987. I siste fase før den ble "pensjonert" ble brettet m/OBL-450´ne satt i den:

deeppurple-87wembley1.jpg.b990b73fd45d1534eee3d469c5af1158.jpg

• Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Beoynd the point of no return🙄 Dette er pokker så mye jobb🙂

Da begynner prosjektet å nærme seg ferdig: Fin lyd. Koblet pickups´n slik at begge er inne i mid, og separat tonekontroll på begge.  God å spille på er den også.   Så får jeg

Litt fremdrift. Sier meg ferdig med halsen - så langt🙂  

Posted Images

^ I og med det var '74´n han festet strap button på hodet på, må vel kopien også ha det 🙂 :

Blackmocaster.thumb.jpg.4edba7bbce2fd05d6012926f95fd46df.jpg

I forhold til de opprinnelige tankene ble det dermed mer riktig og færre avvik ved å basere seg på '74´n enn '77´n. 

Pkt 1: Fargen på kroppen. Blackmore´s '77 ser mer ut som Vintage White enn Olympic White, selv om jeg har forstått det slik at Vintage White ikke var en farge Fender benyttet før tidlig 80-tall?

Pkt 2: I 77 sto serienr under Fender logo i front.

Pkt 3: I 77 var nut´n sort

Det som gjenstår er den brune reima, som nok må bli DIY, da jeg ikke har klart å spore noe fabrikat på den. Det samme gjelder vib-armen. Her har jeg heller ikke klart å spore hva Blackmore brukte. På bilder fremgår det 2 ulike, som begge er lenger, men med forskjellig form. Har syrefast stav liggende, og det er ikke umulig å gjenge og bøye til den. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var poenget med strap button på headstock? Han kan vel umulig ha festet stroppen i den posisjonen?

Endret av Naigewron
Lenke til innlegg
Del på andre sider
42 minutter siden, Naigewron skrev:

Hva var poenget med strap button på headstock? Han kan vel umulig ha festet stroppen i den posisjonen?

Tipper for Blackmore sin del var det på pur f.

Når det er sagt, var det flere som festet strap rundt headstock western style på sin elektriske i rockens barndom. Fenderbassene kom tilogmed originalt fra fabrikken med strap buttons bak på headstock for spilling i mer upright posisjon. 

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minute ago, Hanspanzer said:

Når det er sagt, var det flere som festet strap rundt headstock western style på sin elektriske i rockens barndom. Fenderbassene kom tilogmed originalt fra fabrikken med strap buttons bak på headstock for spilling i mer upright posisjon. 

Absolutt, men da var vel strap button på baksiden av headstock, ikke fremsiden

Lenke til innlegg
Del på andre sider
53 minutter siden, Naigewron skrev:

Litt typisk Blackmore humor bare.

Blackmore gjorde dette, i første omgang som en "gag" mot Cozy Powell, som lurte fælt på hvorfor den plutselig satt der. Men også andre begynte å stille spørsmål og kommentarer til dette - som:

… hva er den til/hva gjør den? Er det til en sjette streng? Når Blackmore har gjort dette må det jo være for en grunn... osv.

Blackmore sa aldri noe, men hadde stor glede av alle spekulasjonene.

Endret av ptb
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...

Etter å ha studert litt bilder har jeg dreid, gjenget, varmet og bøyd til 2 vib-armer tilnærmet like de Blackmore har brukt:

IMG_1517.thumb.jpg.3fe4bfdb8a898b4969392b075dc2f4a7.jpg

IMG_1521.thumb.jpg.003fd0a01c7486d1991d7bc61b228bb5.jpg

Litt småtteri gjenstår for montering av chrometupper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• så da blir albumet gitt ut på 15ips spolebånd og en god pressing på lp? alltid moro med helanaloge innspillinger.
    • Da er vi i gang med miksing og mastring av nye låter på analogt utstyr. Kosekrok😀
    • Men da tror jeg går for Behringer interfacet, blir perfekt for mitt bruk i såfall. Slipper også å kjøpe inn ekstra som DI boks å slikt. 
    • Jeg er ikke ekspert, men det er stort sett slik: Line-in er for "line level" signaler, som f.eks. fra et keyboard. ignalet fra en gitar er "instrument level", som er mye lavere, og har også høy impedans (forkortet "Hi-Z"). Slike signaler behøver litt hjelp for å få nok signalstyrke til å spilles inn på et komfortabelt nivå. Her kan du enten bruke en DI-boks (helst aktiv), som har som eneste oppgave å ta et svakt, og gjerne høy-impedans (Hi-Z), signal og konvertere det til line level. Hi-Z-innganger i et interface benytter preampen i inngangen til å øke signalstyrken på instrumentsignalet. Hvis du plugger et gitarsignal i en vanlig line-in risikerer du å måtte øke volumet kraftig inne i DAWen din for å få et akseptabelt volum på innspillingen, og det gjør også at du øker nivået på all bakgrunnsstøyen som ble spilt inn samtidig. Ikke optimalt. Boss-brettet ditt har nok mulighet til å pushe ut et mye kraftigere signal enn et vanlig gitarsignal, og antakelig også med lavere impedans, men det er likevel ikke sikkert den leverer nok signalstyrke til å plugge rett i en linjeinngang. Behringer-interfacet som @Audun linket er nok et veldig fint alternativ for en lav pris hvis du trenger fire inputs der alle kan enten benyttes til mikrofoner eller gitarsignaler. Alle fire inputs har mic-preamps og kan settes i Hi-Z modus, og etter hva jeg har hørt og lest så er Behringer-interfacene helt kurant på kvalitet, og stort sett uslåelige på pris.
    • Usikker på hva jeg trenger faktisk. Når er det man har behov for preamp og line in? Tanken var å finne en boks som kan ta inputs fra gitar, bass og kanskje 2 mikrofoner. Som jeg lett kan bruke med mine effekt pedaler, har headphones output og samtidig ha støtte for flstudio. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.