Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blackmore Homage Stratocaster


Anbefalte innlegg

På 2.7.2020 den 19.43, ptb skrev:

Det siste er å fjerne Made In Mexico og serienr på baksiden av hodet å få produsert et vannmerke med det samme serienr som originalen og plassere det riktig.

Why?
Du VET jo fortsatt at det er en Made In Mexico?
Er det for å vise frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why?

Om jeg (som jeg skrev at jeg "smaker" litt på) velger å gjøre det, så dreier det seg kun om graden av visuell kopiering av én spesifikk gitar - og hvor langt man skal "dra" det mht detaljer. En MIM har som kjent serienr bak på hodet og en original 77´ har serienr under Fender logoen. Ikke verre enn som så.

Endret av ptb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ptb skrev:

 En MIM har som kjent serienr bak på hodet og en original 77´ har serienr under Fender logoen. 

Da blir jo gitarens egentlige serial # fjernet for godt?

Deltager 'strikes' sin CC 17 'Louis' , som er en HOMAGE til 1959 Les Paul Std. # 9 1062 har jo sitt eget serial # som det ville være skir idioti å fjerne, (den har muligens originalens nummer printet i control cavitien).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om det fjernes, så fjernes mer, eller mindre gitarens opprinnelige identitet. 

At man på fabrikkproduserte Homages/Signature/Tribute modeller opererer med egne serienr er jo fullt forståelig.

Men, for en sammenlikning🙄. Nå er det vel en vesentlig forskjell på å endre på en Gibson Collectors Choice og modifisering av en helt standard MIM Stratocaster - spør du meg. Ikke minst mht prisen og "konsekvensene" av å gjøre en endring mht verdi. En CC ligger vel på 15-20x prisen av en MIM.

Jeg vet at de mods jeg skal gjøre vil redusere (den lille) verdien gitaren har - uansett. For min del spiller det ingen rolle😉.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ptb skrev:

Nå er det vel en vesentlig forskjell på å endre på en Gibson Collectors Choice og modifisering av en helt standard MIM Stratocaster

Japp, men det var ingen intensjon om å sammeligne. Kanskje jeg ble forstått sånn. At jeg brukte CC'en var pga. at den blir omtalt i disse dager. Det var mer for å forstå hvorfor endre serienr. Det har ingen betydning for andre enn deg, og siden du vet at det er ett 'fake' nummer, hvilken glede gir det deg? Det er bare det  jeg ikke er glup nok til å skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg forklarte bakgrunnen for å evt gjøre dette for et par innlegg siden. Om man skal "kopiere" en spesifikk gitar så får man velge i hvilken detaljeringsgrad man skal "kopiere".

Kanskje jeg velger å la være, kanskje velger jeg som alternativ å få laget et vannmerke med MIM´ns serienr for plassering under Fender logoen. Det viktige er egentlig ikke serienr i seg selv, men at det visuelt er et serienr der på en 77. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ptb skrev:

Om man skal "kopiere" en spesifikk gitar så får man velge i hvilken detaljeringsgrad man skal "kopiere".

Mer enn greit. Det var bare setningen din, "Driver og smaker litt på om det er døll eller ok..." som ga meg anledning til å komme med en reaksjon. Det er det vel takhøyde for på et 'gitarforum' ? ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

^ Ja, det er bevisst. Dette er den måte Blackmore alltid har scallopert sine halser på. Så vidt jeg vet fikk han ideen til denne formen fra en gammel klassisk lutt. Scalloperingen øker også gradvis (på skrå) nedover halsen. På de nederste smale båndene er det ikke bredde nok til annet enn en u-form - slik andre (bl.a Malmsteen) scalloperer langs hele halsen.

 

Endret av ptb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ferdig boret for montering av hylsene til Dunlop Strap Locks:

IMG_1461.thumb.JPG.fd522533b56d54784562841b1b7f720f.JPG

Dette måtte gjøres med stor forsiktighet. Spesielt mht det fremre hullet der kroppen kuver mye var det stor risiko for å "slå" av skall av lakken, da hullet i ytterkant egentlig har oval fasong. Mao var det ikke bare å dundre i vei med drillen🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Litt fremdrift. Pup´s og 3 way switch på plass:

 

IMG_1486.thumb.JPG.4af556f39d663686a4f00822fdd8cd04.JPG

I middel er det ingen pick up. I perioder hadde Blackmore en avmagnetisert pick up plassert der, i forsøk på å balansere nivået mellom bridge og neck. Jeg har ikke tenkt å innlede meg på de samme forsøkene, men for å visuelt simulere blir det som bildet viser - ikke kun et tomt, åpent lokk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.