Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickups - kjøpes og byttes

Anbefalte innlegg

Eg treng ein humbucker som skal inn i ein svart rockegitar (Fender Road Worn 50s Stratocaster) og her er utseendet viktig 😂 Den må vere kvit, krem eller sebra. Om det er høg eller lav output spelar ikkje så stor rolle, eg likar begge delar 😊 Eg held til i/ved Bergen, men er for øyeblikket på biltur til Stavanger, skal videre til Sørlandet, Drammen og til slutt Oslo før turen går heim igjen gjennom Hallingdalen og deretter Hardangervidda. Ellers pleier Posten fungere utmerka.

I tillegg har eg to sett med Gibson humbuckere eg kunne tenkt meg å bytta i noko anna, alltid kjekt å teste litt nye/andre ting. Eg har eit sett med Burstbucker Pro (krom, frå ein 2005 LesPaul Standard) og eit sett med 500T/498R (svart/uten deksel, frå ein 1998 Les Paul Classic). Av Gibson-ting er BB 1/2/3 interessant, 57 classic og 490T/R. Ellers er DiMarzio og Seymour Duncan alltid spennende. Eller noko anna relevant, både høg og lav output 👍👍

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• så da blir albumet gitt ut på 15ips spolebånd og en god pressing på lp? alltid moro med helanaloge innspillinger.
    • Da er vi i gang med miksing og mastring av nye låter på analogt utstyr. Kosekrok😀
    • Men da tror jeg går for Behringer interfacet, blir perfekt for mitt bruk i såfall. Slipper også å kjøpe inn ekstra som DI boks å slikt. 
    • Jeg er ikke ekspert, men det er stort sett slik: Line-in er for "line level" signaler, som f.eks. fra et keyboard. ignalet fra en gitar er "instrument level", som er mye lavere, og har også høy impedans (forkortet "Hi-Z"). Slike signaler behøver litt hjelp for å få nok signalstyrke til å spilles inn på et komfortabelt nivå. Her kan du enten bruke en DI-boks (helst aktiv), som har som eneste oppgave å ta et svakt, og gjerne høy-impedans (Hi-Z), signal og konvertere det til line level. Hi-Z-innganger i et interface benytter preampen i inngangen til å øke signalstyrken på instrumentsignalet. Hvis du plugger et gitarsignal i en vanlig line-in risikerer du å måtte øke volumet kraftig inne i DAWen din for å få et akseptabelt volum på innspillingen, og det gjør også at du øker nivået på all bakgrunnsstøyen som ble spilt inn samtidig. Ikke optimalt. Boss-brettet ditt har nok mulighet til å pushe ut et mye kraftigere signal enn et vanlig gitarsignal, og antakelig også med lavere impedans, men det er likevel ikke sikkert den leverer nok signalstyrke til å plugge rett i en linjeinngang. Behringer-interfacet som @Audun linket er nok et veldig fint alternativ for en lav pris hvis du trenger fire inputs der alle kan enten benyttes til mikrofoner eller gitarsignaler. Alle fire inputs har mic-preamps og kan settes i Hi-Z modus, og etter hva jeg har hørt og lest så er Behringer-interfacene helt kurant på kvalitet, og stort sett uslåelige på pris.
    • Usikker på hva jeg trenger faktisk. Når er det man har behov for preamp og line in? Tanken var å finne en boks som kan ta inputs fra gitar, bass og kanskje 2 mikrofoner. Som jeg lett kan bruke med mine effekt pedaler, har headphones output og samtidig ha støtte for flstudio. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.