Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

(byttes) (selges) Gibson 490R og 498T pickups

Anbefalte innlegg

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Jeg har Seymour Duncan Blues Set (SH1) i min Classic. Veldig allsidige pickups til alt fra blues, rock og 80 talls metal. Vintage output, veldig åpen og en del mids/diskant. JB er jo et fint valg også, disse takler mye tyngre sjangre og solospilling med mye vreng. Spørs litt hvor mye output du trenger.  Jeg spilte på 500T tidligere. Da slet litt med feedback når jeg spilte i band med en del volum. Men mulig de kan temmes med lav høyde, som forslått 😊  Vurderer selv å prøve ut BKP Emerald på sikt. 
    • Hei, som ny på forumet starter jeg en tråd som sikkert de aller fleste har startet en gang. Jeg er på utkikk etter ny gitar men har litt paranoia for covid så vil helst unngå å dra på en fysisk butikk for å ta på samtlige, selv om dette helt klart er den beste fremgangsmåten... Uansett så vil jeg oppgradere fra den gitaren jeg har i dag som er en Ibanez V50NJP. En gitar jeg har lært meg mye på men nå synes jeg tiden er inne for å legge i mer. Det jeg vil ha er en westerngitar med cutaway i heltre, gjerne med mic. Gitaren bør ha god topp og bunn så jeg kan synge med. Når det kommer til budsjett er jeg litt fleksibel men vil unngå å bruke noe særlig mer enn 15K men kan godt koste langt mindre. Trenger ikke være ny.   Noen spesifikke anbefalinger hvilke jeg bør se etter?
    • 496r funker overraskende bra i bridge spør du meg. Hva med å teste det sammen med en 490 i neck?  Verd et forsøk før du evt handler inn noe nytt. 
    • Jeg bor i lillestrøm område, tar gjerne i mot forslag på billige gitartechs om du har kjennskap til disse rundt her.  Har forsåvidt gjort rengjøring, oljing og strengskifte på andre gitarer selv, så dette trenger jeg sikkert ikke betale for. Båndsliping har jeg ikke vært borti. Kan det være aktuelt å bytte sadel? Ser at min har samme høyde over alle strengene, i motsetning til min akustiske, men vet ikke om dette er negativt i og for seg.
    • Kjøpte pakken fra York, men har ikke fått implementert dem enda. Testet riktignok litt mer med IR som forrige eier la inn, merker at man kan få ganske bra lyd med litt tweaking her. Enkelt å utforske og tweake med HX Edit. Testet også med eksterne overdrives, og syns de gjorde nytten! Alt i alt, fin liten sak 😊
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.