Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarkjøp 2020 del 2


joaquinho

Anbefalte innlegg

På 27.6.2020 den 18.46, mislykketmusikant skrev:

det er ingenting galt med floyd rose, men om du planlegger å vedlikeholde gitaren selv, er floyd rose mer komplisert å lære seg vedlikehold av. generelt, så lenge det er et skikkelig floyd rose eller en god kopi, er det et veldig godt system for stabilitet og flere andre ting. men som sagt, det er mer makk med vedlikeholdet. om du bruker tremoloen mye, vil selvfølgelig floyd rose være et godt alternativ. men om floyd rose hadde vært så suverent som noen påstår, hadde alle brukt det. det er alltid en avveining av egenskaper man må ta når man velger.

floyd rose tremolo og emg pickuper er vel kanskje de to tingene folk diskuterer mest høylytt i slike miljø som dette forumet. preferansene er ofte veldig tydelige i forhold til de to tingene.

Ok. Takker.

Så et danseband på  dansebåten en gang. gitaristen hadde flourosent gul og rosa ibanez og FR.

Han var så vidt borti vibarmen 2 ganger og gliste fra øre til øre begge gangene.

Spilte sikkert i et annet band også da;) Penger mån jo ha...

Ha en god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2020 den 12.31, WelhavenT skrev:

Enig, drit i Floyd Rose 😆 Jævla prakkverk! Neida. Joda. Altså all ære til de som behersker å bruke den smakfullt, men mye skrik for lite ull spør du meg. Men det er det ingen som har gjort så langt. 

tusen takk.

Nå fikk du jo svart på det her da:)

skal sjekke ut...

ha en godf dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2020 den 18.44, SteikBacon skrev:

Velvel... får vel stemme i at jeg ikke liker Les Pauls, og liker Floyd Rose. 😊

i min verden ville Nebelung riffmeister eller Firebird utgjort den ene gitaren, og shreddeøks ala Ibanez Jem, EVH eller N4 utgjort den andre. 

også en strat naturligvis 😊
 

(..men egentlig bygger jeg mine gitarer selv!) 

Takker. Skal sjekke ut

ha en god dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.