Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAGD Hartwood Villanelle Parlour


Gubbe

Anbefalte innlegg

Jada. Knapt brukt og til en meget billig penge.
25" scale og en nett mattsvart liten kropp med fake ivory binding.
Den er forbausende godt intonert, og lyden er som ventet crisp og mellomtonerik.
Den tåler nok et hakk opp i strengetykkelse, men de som står på nå skal få gjøre nytten sin ei stund til.
(Den kommer også i en versjon med Fishman pickup til noen hundrelapper mer, og med en sunburst finish.)

Heltre lokk (Engelmann gran), visstnok (det er binding rundt lydhullet, så det kan ikke verifiseres ved selvsyn), mahogny sider og bunn. Nato hals med valnøtt gripebrett (farget).

Meget lettspilt, og en perfekt go-to gitar. Ser at den matte lakken kan by på utfordringer for en som polerer mobiltelefonskjermen flere ganger om dagen, men vi får se.
Et artig instrument som oppfylte alle mine forventninger til prisen av omkring 5 sixpacks av grei kvalitet.

Hartwood er vel "husmerket" til gear4music antar jeg, og er produsert i Indonesia.

Link til det lille jeg kan finne på nett, OBS gitaren er kjøpt privat, så ingen skjult reklame her.

https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Hartwood-Villanelle-Parlour-Akustisk-Gitar-Satin-Black/2G38

Endret av Gubbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Fikk litt lyst på en sånn en, gitt! Ser ut som et utmerket instrument til båtturen/på verandaen/ved leirbålet, eller mer realistisk i sofaen. Jeg vil tro all bindingen er der for å tilsløre at heltreet i toppen består av ganske mange ganske smale trebiter, men til denne prisen er det nesten irrelevant. Holdbarhetsmessig er det kanskje sågar en fordel, så lenge lokket er skikkelig limt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Arkadian skrev:

Gratulerer! Fikk litt lyst på en sånn en, gitt! Ser ut som et utmerket instrument til båtturen/på verandaen/ved leirbålet, eller mer realistisk i sofaen. Jeg vil tro all bindingen er der for å tilsløre at heltreet i toppen består av ganske mange ganske smale trebiter, men til denne prisen er det nesten irrelevant. Holdbarhetsmessig er det kanskje sågar en fordel, så lenge lokket er skikkelig limt.

Jepp. Sånn helt uten annet enn anekdotisk erfaring vil jeg mene at det ikke er laminat, ihvertfall. Man tror jo at man kan høre slikt, men jeg skal ikke påstå noe her. Det hevdes uansett på alle medier at det er heltre.

Noen feriedager nå, og jeg finner meg selv med denne stadig vekk.
Rett og slett en ordentlig hyggelig gitar!

Endret av Gubbe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Og med hjemmekontor og selvstyrte pauser dukker denne stadig vekk opp. Kanskje det beste gitarkjøpet jeg har gjort med tanke på pris/kvalitet (opplevd kvalitet, må vel presiseres).

Jeg funderer på å utstyre den med en transducer/pickup av noe slag... forslag til enkle løsninger?
Regner med å file ned broen, men ønsker i grunnen ikke andre inngripender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JJB Prestige 330?

http://jjb-electronics.com/prestige-330.html
 

Hadde det i en Stonebridge (Furch) parlor jeg hadde, og har det i min Guild F-412, og vurderer å få satt inn i Guild F-50. Enkelt system, men funker helt kule.

Fin gitar, frister litt, merker jeg. Hadde vært en fin kandidat for å kjøre Nashville-tuning på. 😊

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Truckstop Chuckie skrev:

JJB Prestige 330?

http://jjb-electronics.com/prestige-330.html
 

Hadde det i en Stonebridge (Furch) parlor jeg hadde, og har det i min Guild F-412, og vurderer å få satt inn i Guild F-50. Enkelt system, men funker helt kule.

Fin gitar, frister litt, merker jeg. Hadde vært en fin kandidat for å kjøre Nashville-tuning på. 😊

Ah, takk for tips. skal sjekkes ut!
Nashville-tuning er nok en drømmesituasjon for denne gitaren, skulle ønske jeg hadde to!
(Jeg har en telecaster med nashville, så jeg berger jo på et vis....)

De koster jo egentlig ikke noe særlig nye heller, såeh.....
(Jeg tar forbehold om at jeg kan ha vært superheldig med denne, det er jo ikke akkurat et anerkjent merke....)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser denne JJB-saken er en kopi av K&K Pure Mini. Jeg installerte K&K Pure Mini i min Larrivee for mange år siden. Funker bra, og låter veldig bra, men den har ikke preamp, så det må du evt. ha eksternt hvis du ønsker å kunne regulere volum, eq og slikt uten at du må ha lett tilgang til mikseren eller ampen du plugger i.

Jeg bruker en Tech 21 Sansamp på min, og det funker bra, men er jo avhengig av å ha den innenfor rekkevidde de gangene jeg bruker det live, så av og til savner jeg å ha preampen bygd inn i gitaren. Det krever dog større inngrep i gitaren, så sånn sett krever vel disse systemene minst i så måte. Det eneste du må gjøre er å borre litt større hull for å få inn jack-output. Ellers limes transducerne under sadel med medfølgende lim, og er egentlig veldig greit å montere.

Du får de selvsagt også med volumkontroll, men da koster det mer.... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail nå fra Jessie Vallad (JJB), han anbefalte prestige 220 til denne. Jeg får se, det er ikke store penger, men jeg har jo egentlig ikke behov for å låte mer enn den kan levere akustisk slik det er nå. Brukervennlig installasjon er et pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.