Web Analytics
Gå til innhold
Gubbe

NAGD Hartwood Villanelle Parlour

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jada. Knapt brukt og til en meget billig penge.
25" scale og en nett mattsvart liten kropp med fake ivory binding.
Den er forbausende godt intonert, og lyden er som ventet crisp og mellomtonerik.
Den tåler nok et hakk opp i strengetykkelse, men de som står på nå skal få gjøre nytten sin ei stund til.
(Den kommer også i en versjon med Fishman pickup til noen hundrelapper mer, og med en sunburst finish.)

Heltre lokk (Engelmann gran), visstnok (det er binding rundt lydhullet, så det kan ikke verifiseres ved selvsyn), mahogny sider og bunn. Nato hals med valnøtt gripebrett (farget).

Meget lettspilt, og en perfekt go-to gitar. Ser at den matte lakken kan by på utfordringer for en som polerer mobiltelefonskjermen flere ganger om dagen, men vi får se.
Et artig instrument som oppfylte alle mine forventninger til prisen av omkring 5 sixpacks av grei kvalitet.

Hartwood er vel "husmerket" til gear4music antar jeg, og er produsert i Indonesia.

Link til det lille jeg kan finne på nett, OBS gitaren er kjøpt privat, så ingen skjult reklame her.

https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Hartwood-Villanelle-Parlour-Akustisk-Gitar-Satin-Black/2G38

Endret av Gubbe
  • Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! Fikk litt lyst på en sånn en, gitt! Ser ut som et utmerket instrument til båtturen/på verandaen/ved leirbålet, eller mer realistisk i sofaen. Jeg vil tro all bindingen er der for å tilsløre at heltreet i toppen består av ganske mange ganske smale trebiter, men til denne prisen er det nesten irrelevant. Holdbarhetsmessig er det kanskje sågar en fordel, så lenge lokket er skikkelig limt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)
3 timer siden, Arkadian skrev:

Gratulerer! Fikk litt lyst på en sånn en, gitt! Ser ut som et utmerket instrument til båtturen/på verandaen/ved leirbålet, eller mer realistisk i sofaen. Jeg vil tro all bindingen er der for å tilsløre at heltreet i toppen består av ganske mange ganske smale trebiter, men til denne prisen er det nesten irrelevant. Holdbarhetsmessig er det kanskje sågar en fordel, så lenge lokket er skikkelig limt.

Jepp. Sånn helt uten annet enn anekdotisk erfaring vil jeg mene at det ikke er laminat, ihvertfall. Man tror jo at man kan høre slikt, men jeg skal ikke påstå noe her. Det hevdes uansett på alle medier at det er heltre.

Noen feriedager nå, og jeg finner meg selv med denne stadig vekk.
Rett og slett en ordentlig hyggelig gitar!

Endret av Gubbe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.