Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

GItarkjøp2020-30.000


joaquinho

Anbefalte innlegg

For at du personlig får mest ut av 30.000kr (+ slingringsmonn) er de best anvendt i kombinasjon med tid (om du ikke helt vet hva du vil ha). Invester tid først. Tiden bruker du på å sette deg inn i profiler, strengehøyde, treverk, bestemme om singlecoil eller humbucker osv og mm gir deg det du vil ha. Du vil ha allsidighet, men der vil jeg si at er man flink kan man spille det meste på hva som helst. Om du søker "helgardering" på gitar, one to do it all, så er det nesten en umulighet, men det er kommet utstyr siste tiden som får oss nært. Når du mener du har det du behøver for å bestille custom gitar så ringer du par gitarmakere. Bærer ikke den telefonen fram så har tidsinvesteringen uansett gitt deg bedre grunnlag til kommende økonomiske investering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2020 den 19.50, mislykketmusikant skrev:

hvordan ligger det an med kjøp? hadde vært interessant å se hva du ender opp med.

Hei, akkurat nå heller jeg mot kjøpe to veldig forskjellige.

Men jeg skal absolutt sjekke ut PRS DGT først, da det er mange som hinter den veien og den ser veldig riktig ut...

Jeg skal fortelle hva jeg ender opp med om et par ukers tid.

Takk for innspill, ha en god dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2020 den 1.22, OsamaFetLaden skrev:

Hvis jeg absolutt ville bruke så mye penger, ville jeg kjøpt en ny Suhr med roasted maple neck. Jeg har bare spilt på den jeg har, men den har en unplugged-respons ingen andre plankegitarer jeg har prøvd har vært i nærheten av, og elektronikken er også veldig bra, om ikke helt state of the (f)art.

Tusen takk for innspill. Skal sjekke ut: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2020 den 7.19, Skullkrusher skrev:

Jeg ville ha ventet med å kjøpe en så dyr om du er så usikker på hva du trenger og vil ha. Jeg spilte gitar i 15 år før jeg kjøpte meg en gitar i den prisklassen. Først da visste jeg nøyaktig hva jeg ville ha i en gitar. Uansett hvilket merke du går for i den prisklassen vil du få noe av bra kvalitet. 

Anbefaler deg å oppsøke noen musikkforretninger og prøv ut alt du synes ser interessant ut, og finn ut hva du liker. :) 

Takk for innspill. Joda, har testa endel. Men ettersom jeg ikke er noen ekspert lurte jeg litt på hva man får når man går litt opp i pris. Skjønner jo det er forskjell fra gitar til gitar, men fått mye bra innspill.

Ha en god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2020 den 11.22, CaptainSexy skrev:

Jeg ville kanskje sjekket ut en Suhr Standard, da er du ganske så dekket på de fleste punkter. 

Disse får du for rundt tredve lapper. 

gwd8s82okypnhohjuuja.jpg

Tusen takk  for innspill! Skal jeg sjekke nærmere ut...

Ha en god dag videre

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SteikBacon skrev:

For at du personlig får mest ut av 30.000kr (+ slingringsmonn) er de best anvendt i kombinasjon med tid (om du ikke helt vet hva du vil ha). Invester tid først. Tiden bruker du på å sette deg inn i profiler, strengehøyde, treverk, bestemme om singlecoil eller humbucker osv og mm gir deg det du vil ha. Du vil ha allsidighet, men der vil jeg si at er man flink kan man spille det meste på hva som helst. Om du søker "helgardering" på gitar, one to do it all, så er det nesten en umulighet, men det er kommet utstyr siste tiden som får oss nært. Når du mener du har det du behøver for å bestille custom gitar så ringer du par gitarmakere. Bærer ikke den telefonen fram så har tidsinvesteringen uansett gitt deg bedre grunnlag til kommende økonomiske investering. 

Tusen takk for bra innspill !

Joda, har testa litt og sett litt rundt.

Kan så lite om treverk og ikke nok om coils/humbuckers...

Men vil ha en gitar med god sustain.

hører gode ting om PRS igjen og igjen , så det skal sjekkes ut hardt:)

Ha en god dag videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, joaquinho said:

Hei, og takk for at du tok deg tid:)

Nei, vet jo ikke helt hva som er best, for jeg skal innom flere sjangre, så det er egentlig første-pri, at den er allsidig.

Men supert med lista di, Ser mange nevner PRS dgt, så den må testes først...

Ha en strålende dag videre .

Poenget med listen er egentlig å vise at det er mye det samme hva du går for. Det aller viktigste er at du finner noe du 1) synes ser bra ut, 2) som er behagelig å spille på, og 3) at du spiller på så mange gitarer som overhodet mulig. 

Skal jeg være ærlig så virker det ikke som om du helt vet hva du vil ha, og trenger litt mer kunnskap. F.eks forskjellen mellom singlecoils og humbuckers. Bruk lang tid på å lese deg opp og spill på så mange gitarer du kan. Bruk forumet her for alt det er verdt; Kanskje bor det noen i nærheten av deg med erfaring og ting du kan prøve?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En HSS-gitar med et godt og stabilt vibsystem fungerer til det aller meste man kan tenke på. HSS = en humbucker + to single coiler. Sjøl endte jeg opp med en Ernie Ball Cutlass når jeg endelig skulle unne meg en top notch gitar, men i den prisklassen er alt bra og produsert med flid og omtanke. Det kommer an på preferanser som halsprofil, radius og bånd. Jeg råder deg til å teste en Cutlass med de nye roasted-halsene hvis du har muligheten.

Endret av Brötthäst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Brötthäst skrev:

En HSS-gitar med et godt og stabilt vibsystem fungerer til det aller meste man kan tenke på. HSS = en humbucker + to single coiler. Sjøl endte jeg opp med en Ernie Ball Cutlass når jeg endelig skulle unne meg en top notch gitar, men i den prisklassen er alt bra og produsert med flid og omtanke. Det kommer an på preferanser som halsprofil, radius og bånd. Jeg råder deg til å teste en Cutlass med de nye roasted-halsene hvis du har muligheten.

Kan anbefale Cutlass selv. Locking tuners, stainless steel frets, silent circuit, roasted maple neck (kom vel fom 2018, har 2017-modellen selv og halsen der er nydelig nok). Brukt koster de langt under budsjettet ditt.
 

https://www.music-man.com/instruments/guitars/cutlass-hss

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2020 den 22.47, Brötthäst skrev:

En HSS-gitar med et godt og stabilt vibsystem fungerer til det aller meste man kan tenke på. HSS = en humbucker + to single coiler. Sjøl endte jeg opp med en Ernie Ball Cutlass når jeg endelig skulle unne meg en top notch gitar, men i den prisklassen er alt bra og produsert med flid og omtanke. Det kommer an på preferanser som halsprofil, radius og bånd. Jeg råder deg til å teste en Cutlass med de nye roasted-halsene hvis du har muligheten.

Heia !

TUsen takk for innspill.

Skal sjekke ut dette, flere har snakket varmt om Ernie Ball av de jeg har snakket med utenfor forumet også, så der må det være noe å hente.

Ha en glimrende dag videre da vel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.6.2020 den 7.39, space skrev:

Ut fra det jeg leser her. Kjøp 2 brukte gitarer til 5k hver. Med såpass lite preferanser og kunnskap for du ikke noe ekstra glede ut av en gitar til 30k utover at du vet den er dyr, og til en viss grad utseendet.

Hei, takk for innspill.

Det ligger an til å bli to gitarer akkurat nå.

Saken er jo at jeg er mer produsent enn gitarist og det kommer til å bli brukt av andre enn meg også.

Det er jo uansett fantastisk mye mer morsomt å spille på gode gitarer.

Ha engod dagh videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 24.6.2020 den 14.01, joaquinho skrev:

Hei, takk for innspill.

Det ligger an til å bli to gitarer akkurat nå.

Saken er jo at jeg er mer produsent enn gitarist og det kommer til å bli brukt av andre enn meg også.

Det er jo uansett fantastisk mye mer morsomt å spille på gode gitarer.

Ha engod dagh videre.

Litt spent på denne jeg, har du kjøpt deg gitar ? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.