Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bra nylonstrenger?


Rottenikken

Anbefalte innlegg

2 timer siden, mislykketmusikant skrev:

takamine. den som heter ett eller annet-132sc, kanskje.

gamml levin, kanskje

entry level alhambra

cordoba

yamaha

Jeg tenkte med på noe som koster ca 80€ 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, mislykketmusikant skrev:

Takk. Men det hjelper ikke med Finn.no. 

Hva med en Fender til 93 euro? Høres det bra ut?

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mislykketmusikant skrev:

tviler på at det er særlig mye forskjell på yamaha, cort, morgan og fender i den klassen. de er sannsynligvis produsert på samme fabrikk i kina.

Dette er stålstrengsgitaren min. En Cort. Jeg kan ikke få skrytt den nok opp. Den har praktfull lyd. Jeg så at Cort stålstrenger begynner på ca 120€ så det forklarer vel saken for man får jo masse flunka nye stålstrengere til bare 40€. Det ironiske er at jeg fant den på søppelhaugen. Den lå på et bord med ting som skulle kastes. Jeg reparerte og polerte den og monterte forsterker og kjøpte reim. Jeg elsker den gitaren. 

Så hvis en klassisk fender til 93€ låter like bra så er det godt nok for meg. Det er en Fender FC-1 som jeg har i tankene. 

6912608B-0AE5-4949-A01E-7E661BB01854.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den eneste forskjellen som kanskje kan finnes på de forskjellige alternativene i den prisklassen, er garantiordningene. min erfaring er at ihvertfall yamaha og morgan har ganske gode policyer, når det gjelder feil på produkter. vil tro at dette også gjelder fender, men litt research på området ville nok vært på sin plass.

det er noen merker som er kjent for å være dårlige på kundeservice. det verste, slik jeg har fått med meg, er behringer. mulig jeg tar feil her, men slik jeg har skjønt det, er de svært vanskelige å ha med å gjøre, om noe viser seg å være feil på produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.