Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Importere elektrisk gitar?


Anbefalte innlegg

Endret trådtittel til "Importere elektrisk gitar?"

Hei, har bare noen spørsmål om import av elektrisk gitar. CITES-tråden som det sikkert vil bli linket eller henvist til synes jeg var noe forvirrende.. 

Så er det slik at man i Europa (EU) kan importere gitarer uten å ha disse papirene? Men om man feks handler fra USA må man ha dem? Slik at om jeg handler fra en privatperson på Reverb som er i Europa er det ikke annet å tenke på enn før?

Og ettersom mine Google søk ikke har båret frukter, hvordan går man frem for å få denne tillatelsen? Linken i CITES tråden sender deg til en generell side og ikke noe søknadsskjema

Om jeg feks finner en Ibanez med kropp i basswood og lønnehals, er det noe som kan resultere i destruksjon av gitaren? Eller gripebrett i rosewood, er det noe eksport og importmyndighetene ser negativt på?

Er jo litt voldsomt å ødelegge gitaren uansatt, går det ikke an å returnere til avsender om de ikke er happy med papirene? Synes å ha lest at gitarer uten riktig sertifikasjon ble destruert..?

Endret av IbanezFanatic777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CITES for normal rosewood  er ikke et tema lenger, det ble opphevet rett før jul.
Så lenge det ikke er snakk om eksotiske utrydningstruede tresorter som f.eks Brasiliansk RW, trenger du ikke tenke på dette i det hele tatt.

 

Endret av Blix
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.