Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy bridgepup/tonepot Tele


Anbefalte innlegg

Heisann. Har en Tele der haksmikken er så godt som støyfri, men bromikken støyer mye. Den blir dog helt støyfri om tonekontrollen er på null, eller om jeg tar i metallplaten pottene er festet i/jackutgang. Det er ingen jording til broplaten, som ikke er original. Når jeg tar en metallbit mellom broen og kontrollposten er alt stille. Er det da en god ide å lodde en jordingskabel mellom platene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er den. Ser slik ut

(Herre. Ser hva som ble skrevet i går. Autokorrektur er noe tøys. Imponerende at du har klart å tyde hva jeg egentlig spør om) Kontrollposten? Kontrollplaten! Den støyer ikke når det er forbindelse mellom metallet i de to platene. Jeg er klar over at metallskruene vanligvis er jording, men kan det være at det er for mye plast i mikrammen her?

Screenshot_20200510-102508.png

Endret av Mad Season
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, blaamann skrev:

Da er det nok ikke jordet skikkelig, eller fordi du holder denne kabelen selv med fingrene dine?

Er nok jordingen som ikke er gjort godt nok. Har ikke kroppen i kontakt med gitaren, og støyen er borte når jeg har kabelen montert. Har lagt den i klem mellom toggle og platen, samt festet i fjærene på pickup-skruene. Funker godt nå. Vurderer å bytte bro, så vil ikke lodde enda. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.