Web Analytics
Jump to content

NGD: Brukt VYPER Tube 120, men mangler kabel til fotbrett!

larseko

Recommended Posts

Denne her dukket plutselig opp i autosøket på Finn: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=170174298

Jeg visste ikke at de hadde en rørutgave av denne en gang. Dessverre ingen VIP, men det blir gøy å høre. Eneste catch er at den mangler kabel mellom fotbrett og amp. Er det noen steder som kan ha disse for rimelig kjapp levering? Er 8-pins skjønner jeg.

Alltid gøy å kombinere to hobbyer. Selger kjørte til Starmoen på Elverum med ampen, og vi fikk plukket den opp med sportsfly 😄 Den så helt ny ut, fotbrettet var mer brukt.

Ingen kabel til pedalbrettet, men jeg fikk tak i en 7-pins kabel som lignet. Det viste seg at den bare manglet midtre pin, som ut fra skjemaet var jord. Pinnene på fotbrett og forsterker gikk begge rett til chassis, så da var løsningen grei: Kabel fra pedalchassis til ampchassis. Til det kommer en ordentlig kabel, vel å merke.

Må si at denne ampen låter overraskende bra på ganske lavt volum, til tross for sine 120w (wtf skal jeg med det?!?). 

Jeg skjønner at folk sier at disse Vyper-forsterkerne er rimelig hemma uten fotbrett, for det er prikken over i'en. Sweep-pedalene trengte også noe justering og oppmyking av gummi for tåknappen, men det var fort gjort.

IMG_20200426_132100.jpg

Edited by larseko
  • Like 3

Stemmer det, ja. Selger sa han ville sende etter, men tror det når jeg ser det. Venter uansett et par uker, siden løsningen jeg mekket funker greit. Og det er litt av en forsterker, i grunn. Funker overraskende bra på soverommet også. 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Det er et flott alternativ. Jeg liker den. 
    • Hei.  Har en kawai patent 34-4127 kjøpt tidlig 60 tallet. Noen som har kjenskap til denne evnt hva den røft kan være verd? Har en del hakk og skavanker.
    • Den Line 6 boksen bruker 2.4 ghz digital overføring. Det vil si at den bruker wifi teknologi for å overføre. Når publikum kommer så blir det mer trafikk og vanskeligere for mottakeren å finne ditt signal (mange konkurrenter)    i korte trekk vil signalet være bra på lydsjekk og få problemer når publikum kommer. Du kan forsøke å bruke squelsh funksjonen også det å være nærmere mottakeren. Du kan også prøve å plassere den litt unna wifi routere etc. Men har den samme boksen selv. Og kan meddele de samme utfordringene du beskriver. Synd. På den positive siden så funker den ganske så bra på bygda. Helt til publikum kommer… om andre har løsninger vil jeg gjerne høre!    
    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.