Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lagde en Lyric Video for min første låt


88wings

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt med å bruke Reaper, så har jobbet med en låt som egentlig skulle være en test for å prøve å spille inn masse rart.
Har brukt en gammel Zoom H4 Recorder til å spille inn vokal og alt annet av instrumentlyder er min Stratocaster som gjør seg til å være bass, keys osv.
Brukte Filmora til å lage en Lyric Video hvor klippa ble filmet med min iPhone XS



Er åpen for alle typer tilbakemeldinger, ris eller ros, er egentlig bare ute etter å få synspunkt på hva jeg har lagd her slik at jeg kan lage noe enda bedre neste gang.

Endret av 88wings
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du linker YouTube-videoer ved å bare klistre inn URLen. Forum-softwaren tar seg av resten og embedder videoen for deg :) 

Var ikke dumt dette; en koselig liten låt.

Har laget et par lyric-videoer selv; det kan være knotete og tidkrevende greier. Vi gadd aldri å filme ting selv, så jeg bare brukte diverse stock footage eller statiske bakgrunner, så du er allerede godt foran meg på den fronten :D 

Hvis jeg skal ha en liten kritikk av videoen så hadde det kanskje vært kulere med mindre fargerikhet på tekstene - Fikk litt Word 97 WordArt-vibber av alle de knallrød/grønn/blå fargene.

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Naigewron skrev:

Du linker YouTube-videoer ved å bare klistre inn URLen. Forum-softwaren tar seg av resten og embedder videoen for deg :) 

Var ikke dumt dette; en koselig liten låt.

Har laget et par lyric-videoer selv; det kan være knotete og tidkrevende greier. Vi gadd aldri å filme ting selv, så jeg bare brukte diverse stock footage eller statiske bakgrunner, så du er allerede godt foran meg på den fronten :D 

Hvis jeg skal ha en liten kritikk av videoen så hadde det kanskje vært kulere med mindre fargerikhet på tekstene - Fikk litt Word 97 WordArt-vibber av alle de knallrød/grønn/blå fargene.

Takk! Fant ut av det etter en liten stund, haha!
Takk for tilbakemeldingen! Ja, det er sykt tidkrevende!
Ser kritikken du kommer med! Jeg prøvde meg på å være litt hipp med fargene at det skal være litt cheesy og gi en  "jeg-har-teknisk-nok-"knowhow"-til-å-spille-inn-en-låt-men-ikke-nok-til-å-få-teksten-til-å-se-proff-ut" vibe.

Setter stor pris på at du sjekket det ut og kom med en tilbakemelding! Det betyr mye når man har lagt mye tid ned i noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg nødig prøve å promotere meg selv i din tråd (og bandet er forlengst lagt ned uansett), så du får klikke om du føler for det, men her er en av mine som viser litt min idé om fargebruk på skriften: https://www.youtube.com/watch?v=G_mK0zYYaoo 

Et par forskjellige farger og skrifttyper kan gjøre seg (gjerne på "viktige" ord i teksten), men det bør gjerne holdes innen et visst spekter eller tema for å beholde "helheten" i videoen. Men som sagt, stor cred for å ha filmet og klippet sammen en video; som du ser så er det bare statiske stjerner i bakgrunnen hos meg :) Videoklippene var også veldig helhetlige i "look" - Ofte kan slike videoer bære veldig preg av at det ikke er gjort noe for å få klippene til å se ut som de hører sammen i samme video.

Låten var fin også; hadde ikke vært helt utenfor å legge på litt flere instrumenter en gang i fremtiden om du vil jobbe videre med den. Hører en kul liten shuffle-groove i bakgrunnen ;)  

Endret av Naigewron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker låta ! :)
Litt sånn "Blind Lemon 90's flowerpowergrungepop" !
Hadde det ikke vært for tekstene hadde jeg tippet det var rett fra 'Alternative nation' eller noe av di programmene der som gikk på MTV på 90-tallet !  

Du skiver du 'nettopp begynt med å bruke Reaper' og bruker en gammel Zoom H4 ... Men du har vel holdt på med musikk og 'studioting' en tid ? Høres i hvert fall skikkelig bra ut ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, juzzizhow skrev:

Liker låta ! :)
Litt sånn "Blind Lemon 90's flowerpowergrungepop" !
Hadde det ikke vært for tekstene hadde jeg tippet det var rett fra 'Alternative nation' eller noe av di programmene der som gikk på MTV på 90-tallet !  

Du skiver du 'nettopp begynt med å bruke Reaper' og bruker en gammel Zoom H4 ... Men du har vel holdt på med musikk og 'studioting' en tid ? Høres i hvert fall skikkelig bra ut ! 

Tusen takk! Har holdt på med musikk i 14 år, men hovedsakelig i bandsammenheng. Dette er første innspillingen jeg har gjort helt selv og første ordentlige låten hvor jeg har laget alt.

17 timer siden, Naigewron skrev:

Nå skal jeg nødig prøve å promotere meg selv i din tråd (og bandet er forlengst lagt ned uansett), så du får klikke om du føler for det, men her er en av mine som viser litt min id´€ om fargebruk på skriften: https://www.youtube.com/watch?v=G_mK0zYYaoo 

Et par forskjellige farger og skrifttyper kan gjøre seg (gjerne på "viktige" ord i teksten), men det bør gjerne holdes innen et visst spekter eller tema for å beholde "helheten" i videoen. Men som sagt, stor cred for å ha filmet og klippet sammen en video; som du ser så er det bare statiske stjerner i bakgrunnen hos meg :) Videoklippene var også veldig helhetlige i "look" - Ofte kan slike videoer bære veldig preg av at det ikke er gjort noe for å få klippene til å se ut som de hører sammen i samme video.

Låten var fin også; hadde ikke vært helt utenfor å legge på litt flere instrumenter en gang i fremtiden om du vil jobbe videre med den. Hører en kul liten shuffle-groove i bakgrunnen ;)  

Tusen takk! Skjønner godt hva du mener med fargebruk! Så gøy at du synes videoklippene hadde en helhetlig look!
Kommer nok ikke til å jobbe videre med denne, men kommer til å lage noe nytt en gang og innen den tid så skal jeg ha lært meg å programmere trommer, hehe!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, 88wings said:

Tusen takk! Har holdt på med musikk i 14 år, men hovedsakelig i bandsammenheng. Dette er første innspillingen jeg har gjort helt selv og første ordentlige låten hvor jeg har laget alt.

Imponerende ! :)

Kunne gjerne fått litt mer detaljer om hvordan du tatt opp di forskjellige tingene ! 
Regner med du brukt Zoomen som audiointerface ?
Mikket opp amp, eller gitar direkte i Zoom ?

Og så diverse plugins da ? delay, reverb, pitchshifter ?

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, juzzizhow skrev:

Imponerende ! :)

Kunne gjerne fått litt mer detaljer om hvordan du tatt opp di forskjellige tingene ! 
Regner med du brukt Zoomen som audiointerface ?
Mikket opp amp, eller gitar direkte i Zoom ?

Og så diverse plugins da ? delay, reverb, pitchshifter ?

Takk!
Brukte Reaper som DAW, så koblet jeg gitaren i pedalbrettet mitt og brettet mitt inn i Boss Katana ampen min og så ampen min inn i lydkortet og spilte inn alt det instrumentale. Så tok jeg jeg aux ledning inn i headphone inputten på H4'en og aux ledningen inn i en sånn jack-overgang inn i pedalbrettet og pedalbrettet inn i lydkortet for å spille inn vokal.
Lydkortet er en Line 6 UX2 som jeg låner :)

Kan ikke noe om plugins, så jeg brukte kun pedaler til alt av effekter :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit bra produksjon av en som akkurat er begynt å bruke Rieper! 😮

Sangen er skikkelig fin, nice indie lyd!

Videoen er vel også litt mere enn bare en lyric video når du bruker egne opptak å gir dem dramaturgi etter sangen. 🤔

Hvis dette bare er starten, vil jeg i hvert fald gerne se fortsettelsen! 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Dansken skrev:

Drit bra produksjon av en som akkurat er begynt å bruke Rieper! 😮

Sangen er skikkelig fin, nice indie lyd!

Videoen er vel også litt mere enn bare en lyric video når du bruker egne opptak å gir dem dramaturgi etter sangen. 🤔

Hvis dette bare er starten, vil jeg i hvert fald gerne se fortsettelsen! 👍

Det er dødshyggelig å høre, Dansken!
Takk for at du lytta!

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.