Web Analytics
Jump to content

Den mest overvurderte heavyen fra 70- og 80-tallet

blaamann
 Share

Recommended Posts

På 11.4.2020 den 12.45, Pledrik skrev:

Dette gjelder vel stort sett alle med ordet «kritiker» i stillingsbeskrivelsen😝. Klarer ikke få til noe selv, da må jeg rakke ned på de som faktisk gjør det.

1. Det er klisje, og (nesten) bare klisje. En god kritiker setter verket han kritiserer inn i en større sammenheng og gir kvalifiserte innspill basert på kunnskap om f.eks teknikk, sjanger og generell musikalitet. Dermed kan jeg få innsikt og tolkningsnøkler som kan være viktige for egen forståelse verket 🧐

2. Jåddski har vel fått til noe selv?

Vet at dette er litt bump, men det var @Byljer som begynte

• Like 1

Welhavens tre undervurderte 80-talls heavy-skiver:

Warrior - Fighting for the Earth

Omen - Battle Cry

Hellion - Screams in the Night

Disse spilles oftere enn de fleste «klassikere» her i huset. Disclaimer: mulig de surfer på ren nostalgi. 

• 2 weeks later...

dette er en hyggelig tråd, og har potensiale til å utvikle seg til en suveren tråd.

mine to øre om dette temaet: jeg synes kiss er søppel. foretrekker DDE og Sputnik foran kiss, faktisk. så jeg er ihvertfall enig i de tre første plassene på overvurdert-listen. "søppel" og "dritt" er ord jeg tidligere har brukt for å beskrive kiss som band, og siden jeg begynte å bruke de ordene for å beskrive bandet, har det skjedd lite utvikling i min tilnærming. ordene beskriver fortsatt min opplevelse i møte med bandet kiss, og de makkverkene de har forpestet verden med.

1 time siden, mislykketmusikant skrev:

dette er en hyggelig tråd, og har potensiale til å utvikle seg til en suveren tråd.

mine to øre om dette temaet: jeg synes kiss er søppel. foretrekker DDE og Sputnik foran kiss, faktisk. så jeg er ihvertfall enig i de tre første plassene på overvurdert-listen. "søppel" og "dritt" er ord jeg tidligere har brukt for å beskrive kiss som band, og siden jeg begynte å bruke de ordene for å beskrive bandet, har det skjedd lite utvikling i min tilnærming. ordene beskriver fortsatt min opplevelse i møte med bandet kiss, og de makkverkene de har forpestet verden med.

Oooo, them's fightin' words man!  Nei, jeg kan godt forstå alle som ikke liker Kiss. Selv har jeg en soft spot for bandet må jeg innrømme.