Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Epiphone Les Paul Standard 50s


GreenMan

Anbefalte innlegg

Hadde jo egentlig bestemt meg for ikke å kjøpe flere gitarer, men den nye Epiphone inspired by Gibson Les Paul modellen frista, og når det dukka opp en på finn.no til et par lapper under nypris kunne jeg ikke dy meg. 

Tok noen kjappe bilder inne på det alt for trange kontoret/furtebua

202049_lespaul-3.jpg

Ganske fet finish
202049_lespaul-1.jpg

Liker egentlig ganske godt den nye headstocken jeg

202049_lespaul-2.jpg

Ganske fet hals. Bra lyd og generelt en ganske så god gitar ved første testkjøring.

Endret av GreenMan
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, larseko skrev:

Ser ut til at epiphone er inne på et bra spor, liker også den nye headstocken! Gratulerer med ny gitar. 

Gjenbruke den gamle headstocken er vel mer riktig. Men liker den godt. Synes det virker som utrolig mye gitar for penga. Både Fender og Gibson/Epiphone har kommet med noen riktig gode rimeligere modeller de siste åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den nye "inspired by Gibson" modellinja. Synes det virker som de har gjort mye riktig som f.eks. den nye "Kalamazoo" headstocken samt oppgradert elektronikk. Det er fortsatt ingen tvil om at det er billigere utgaver av Gibsons modellinje, men det er jo slik det naturligvis skal være.

Hvordan er båndjobben på den du har kjøpt? På de Epis jeg har vært borti i det siste, er det stort sett der det fortsatt er tildels mye å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Audun skrev:

Hvordan er båndjobben på den du har kjøpt? På de Epis jeg har vært borti i det siste, er det stort sett der det fortsatt er tildels mye å gå på.

Synes det virker som bra arbeid. Har ganske lav action og ingen døde områder, så gjenstår det jo å se kvaliteten på bånda da - hvordan de takler tidens tann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, GreenMan skrev:

Synes det virker som bra arbeid. Har ganske lav action og ingen døde områder, så gjenstår det jo å se kvaliteten på bånda da - hvordan de takler tidens tann.

Veldig bra! Man kan kanskje regne med at bånda slites noe raskere enn på litt dyrere instrument, men det er så. Jeg har ikke opplevd så mange "død-punkter" jeg heller (bortsett fra på Korina V'en som var helt ut å kjøre), men en god del buzz forskjellige steder oppover halsen. Sannsynligvis ikke noe jeg hadde lagt merke til som 13 år gammel nybegynner, men noe som har irritert meg etter hvert. Jeg synes det virker som rimelige instrumenter blir bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tok bildet av gitaren i sola i dag. Den vokser på meg, selv om halsen er litt tykkere enn jeg foretrekker. Liker finishen og den låter godt. Det eneste jeg ikke er like fornøyd med er baksiden. Synes de like godt kunne ha kuttet ut å ha det tynne finer laget på baksíden. Hadde ikke gjort meg noe om det hadde vært et par synlige skjøter.

LES_PAUL.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.