Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

relic og andre termer man kunne vært foruten


Anbefalte innlegg

1 time siden, mislykketmusikant skrev:

nå er ikke "relic" det samme som "innspilt", da. det at en gitar er blitt litt....la oss si pyntet på, betyr ikke at den har de samme egenskapene som et godt brukt instrument har.

Nei, men den originale ideen er å replikere et godt brukt instrument, og når det er proft gjort, oppnås den effekten. I større eller mindre grad, naturligvis. Som i det første svaret jeg ga i denne tråden, er jeg helt enig i at Hvermanssens trang til å bruke sin nyinnkjøpte Ryobi pussemaskin på en legocaster, ikke nødvendigvis oppnår helt den samme effekten. Og da hjelper det ikke om du fabrikkerer et "Certificate of Authenticity"... 😉

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, CaptainSexy skrev:

Problemet er ikke relic, men de som spiser pannekaker til middag og kaller gulost for hvitost... 

Dere har alle feil og jeg har rett.

God påske ♥️

Mener du virkelig at det finnes folk som spiser pannekaker til middag samtidig som de sier hvitost??? Nei til ja, og bort med vekk! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor fan av relic her. 
både for det at det i mine øyne ser best ut i de fleste tilfeller, og at det føles best. 
Om det er fabrikk-relic eller bruksslitasje spiller ingen trille, så lenge det føles riktig. 
 

Ord som vintage brukes uten filter på bruktmarkedet. Custom Shop er kun forbeholdt de merkene som faktisk driver en Custom Shop, alt annet hopper jeg glatt over selv iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/8/2020 at 5:08 PM, mislykketmusikant said:

hmmm. så du mener at det er en slags motkultur mot globalisering og andre fremmedgjørende elementer i hverdagen? at folk rett og slett bruker ordet "vintage" for å føle seg nærmere knyttet til ting?

Ja, men ikke nærmere knyttet til ting, folk ønsker å knytte seg til "noe" som gir mening. Tror jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gubbe skrev:

Jeg tok ansvar og spurte litt om dette med vintage. (jeg er antagelig blokkert pga tidligere avsløringer av svindelen hans, men vi får se)

Jeg bestemmer herved at alderen for vintage på en gitar er 14 år. Jeg har tilfedligvis to vintage Les Pauler. Blir godt å bli kvitt huslånet! 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.