Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En bassist med plekter....(bluesbølgen fortsetter)


Peri

Anbefalte innlegg

....må vel være å regne som bambi på isen. I alle fall i mitt tilfelle. Men jeg har da lånt meg en gitar for anledningen, og spilt inn mitt bidrag til bluesbølgen. Gitaren er forøvrig en fire år gammel cort til 1500 kr. som er UMULIG å intonere. Derfor usedvanlig sure toner både her og der. Men....kos dere allikevel, med en bassists bluesimpro på gitar.:

http://home.online.no/~pertlars/bluesyeah.mp3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk....

Men hører nå hvor sjukt ute av time et par av de løpa er. Men slik er det når fingrene ikke funker like bra som hodet:D (Eller rettere sagt plekteret) Er egentlig veldig godt fornøyd med lyden - omstendighetene tatt i betraktning. Det er corten, rett inn i micpreampen på lydkortet. Så har jeg lagt på litt distortion og klang i cubase, med den standard pluginen som ligger der - etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og kult.

Synes også at det låter stødig, høres ut som du vet hva du vil.

Men hvorfor går du plekterveien? Det lurer jeg på. Spiller med fingrene selv og kan ikke skjønne annet enn at du som bassist med fingre (?) ville følt det mer naturlig å spille med full kontakt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og kult.

Synes også at det låter stødig' date=' høres ut som du vet hva du vil.

Men hvorfor går du plekterveien? Det lurer jeg på. Spiller med fingrene selv og kan ikke skjønne annet enn at du som bassist med fingre (?) ville følt det mer naturlig å spille med full kontakt...?[/quote']

Takk for tilbakemelding alle sammen!

Jo, jeg spiller selvsagt mest med fingre på bass....Og jeg er også bassist med fingre...:)(ville vært vanskelig uten, i grunn..)Men jeg liker å spille med plekter på gitar - fordi jeg har sansen for attacket og lyden det gir. Og så har jeg en merkelig fetisj for å lære nye ting. .så jeg bruker kanskje plekter rett og slett fordi jeg synes det er morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklager, men jeg syns det var helt forkastelig!! jeg vet hva du kan prestere på bass, og ut ifra det så syns jeg dette var rett og slett et stykke matt papir i en møkkete elv!! håper du får til noe bedre på andre instrumenter.. venter i spenning på opptak!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DØ, DØ, DØ, og DØ! Brenn der pepperen gror resten av livet, drukne på bunnen av stillehavet, tørst ihjel i Saharas dypeste ødemark, bli slått ihjel på Cicignon, bli overkjørt av campingvogn....You name it!

muhahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!DU er en VITS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.