Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til billig øvingsforsterker


Anbefalte innlegg

Heisann i disse koronatider sitter man mer og mer og tenker hvordan få til god hjemmeøving. Lurer derfor på om noen har tips til en god liten forsterker for øving på kontoret.

Følgende krav

1. OK cleanlyd og takle pedaler

2. Enten USB eller emulert output for tilkobling til lydkort

3. Trenger ikke ha all verdens effekter innbygd men bør ha en OK reverb.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yamaha THR5 eller THR10. Låter bra, har noen effekter innebygd (inkl reverb), og USB. Kan ikke si noe om hvordan den tar pedaler da jeg aldri har brukt den med det. Den har ikke blåtann, men tlf kan tilkobles via minijack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jonta skrev:

Ikke aktuelt med et Boss GT eller Vox brett, som du kobler til hifi eller noe aktivt?

Kan være aktuelt, vanskelig dette her for jeg har ikke bruk for så mye effekter. 

 

1 time siden, OsamaFetLaden skrev:

Vil du ha god, ekte rørlyd med herlig single ended-brum, kjøp den minste Laney Cub-ampen.

Skal sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GreenMan skrev:

Kan være aktuelt, vanskelig dette her for jeg har ikke bruk for så mye effekter.

Bare å la være å skru de på da. Men en ting du kommer til å like er at hvis du vil bruke effekter, som chorus, dly, klang, så får du de i stereo. En tig som har blitt et must for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mad Season skrev:

Ligger vel en Blackstar ID Core 40 for under tusenlappen på finn. Kan den være noe? Ok lyd synes jeg, men har jo et tonn effekter. 

Så den og kjøpte den jeg. Plukka den opp i går kveld og den funker fint. Står nå på skrivebordet. Ikke helt som HT20R min med 4x12 kabinett men funker til det jeg skal bruke den til. Har ikke teste den veldig mye enda og heller ikke fått teste USB-interfacet men absolutt verdt 900 spenn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ID'en er helt fin den. Testet en slik for en stund siden og den bør løse det meste. 
Jeg hadde selv Katanta 50 med var tilsvarende, kan også anbefales ved senere anledninger. Den hadde så mange valgmuligheter stock at jeg aldri tok meg tid til å prøve USB'en. 

Ellers bruker jeg en batteridrevet Boss Katana Mini når jeg ønsker cleans på lavt volum. Den leverer meget bra, og passer i sekken/baggen samt på skrivebordet,. Fin liten sak! :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vanskelig å komme utenom Katana 50 (om du vil ha en litt større amp som du kan bruke pedaler foran, men som også låter helt konge med de innebygde effektene) eller Katana Mini om du vil ha noe som du kan plugge i når som helst og få fine lyder fra. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.