Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Ibanez AZ224F-BIG

Anbefalte innlegg

Har snust på HSS Ibanez AZ en god stund nå, så når 4Sound Gjøvik kjørte 40% rabatt på et lass med Ibanez så klarte jeg ikke dy meg.

Finishen heter "Blue Iceberg Gradient" - Hadde jeg hatt fritt valg hadde jeg gjerne valgt en annen finish, men den har vokst veldig på meg likevel.

Ibanez Premium, som vil si Made In Indonesia, men så langt merker jeg ingenting til manglende kvalitetskontroll i alle fall. Jeg hadde litt problemer med å holde stemminga, men nye strenger og litt blyantstøv i nøtta ser ut til å ha tatt knekken på det. Nå kan det divebombes over en lav sko, om jeg skulle føle for det.

Specs:

- Roasted maple hals og gripebrett og bånd i rustfritt stål

- Gotoh vibsystem og locking tuners

- Fullblods Seymour Duncan Hyperion pickups, med et switchingsystem som i alle fall ikke gjør at jeg savner muligheter:

image.png.b96a9d3eefc72960160dc72e2cc56240.png

Generelt en ekstremt gjennomtenkt og godt designet gitar med et hav av lydmuligheter - Optimal for en som meg som stort sett kun eier én gitar om gangen men likevel vil kunne spille alt fra gamle Eddie-riff til stillferdig fingerplukket ambient.

1558859506_2020-02-1015_40.57(Custom).thumb.jpg.e49d778d333f484bc7854bb4e8ad14d2.jpg

• Liker 11
  • Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes finishen er pen, jeg! Sånne "moderne" finisher vokser veldig på meg. Har lyst på en AZ selv, men det må bli i 2021 når jeg kan kjøpe instrumenter igjen. Flott å høre at Premium holder mål! De jeg har prøvd av AZ Premium på 4Sound Trondheim har vært veldig gode. 

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
16 minutes ago, SunMaster said:

Var det ikke helt det du ønsket allikevel?

Nei var ikke det gitt, når bryllupsreisen var over.

Spillbarheten er helt nydelig, men jeg fikk ikke lydene jeg hadde håpet på. Jeg vil rett og slett ha strat-lyd, og innså vel endelig at da må jeg ha en strat 

Vurderte å begynne å skifte pickups og slikt, men når jeg kunne selge den videre uten tap så ble det slik 😜

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.