Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte bro for bedre palm muting?


progjazzmetal

Anbefalte innlegg

Jeg har en Yamaha Pacifica 611HFM hardtail som jeg egentlig er veldig fornøyd med, men jeg har et problem med å få palm-mutingen til å låte tight nok. Det kan virke som om sadlene ligger så flatt over broen at det er vanskelig å få noen særlig effekt av dempingen nær sadlene (se bilde). Så når jeg hviler hånda på brua hjelper det ikke å rulle eller bevege litt, jeg må enten presse alt for hardt eller bevege hånda ganske mye. Prøvde Tokaien (LP-klone) til en kompis i går, og det var MYE lettere å få orden på mutingen der, der bøyer strengene seg rundt og det holder med en liten vipp på hånda for å fikse det.

Så da lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre teknisk, f.eks bytte til noe ala Hipshot fixed bro. Der ser det ut som om sadelskruene er festet lavere, og at det derfor vil bli litt mer vinkel som jeg kan vippe rundt. Er det noen som har trua på dette, evt. andre forslag?

https://hipshotproducts.com/collections/guitar-bridges/products/fixed-guitar-bridge

20200126_152353.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.