Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD Orville Les Paul Custom


Endt

Anbefalte innlegg

Stratten min røk ut i en byttehandel, der denne kom i retur. Er ikke sikker på årsmodell, da denne er av typen som hadde serie nr på et klister bak på headstock, som er borte. Mørk og fin rosewood i gripebrett, og nye evo bånd, som trenger å litt jobb på endene. Står nå i et sett med seymour duncan slash sig. Som nok blir byttet ut til fordel for noen bkp jeg har liggende. Reflektor knobs er aldri feil, så satser på jeg finner noen i roteskuffen

Har dog noen spørsmål: 

Broen lener seg fremover, det gjør den ikke på min lp classic som og har abr1, er dette et kjent problem, og evt grei sak å fikse? 

Planen er å montere et svart 3ply plekterbrett. Er det noen triks for å få den hvite stripa til å matche bindingen? Mener det var noen andre her på forumet som hadde en lignende problemstilling tidligere.

Vurderer også å bytte hardware til gull, så om noen har liggende og er hypp på å bytte til krom/nikkel, så send en pm

20200121_192750(1).jpg

20200121_192807(1).jpg

Endret av Endt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å forsiktig bøye de studsa tilbake , men de kan få sprekker og knekke . En kan varme de opp som vil gjøre metallet mer tøyelig Jeg har «aged» den hvite kanten på trusscover og pickguards med : la på litt svart blekk/tusj tørket litt vekk - så brenner jeg kanten forsiktig med lighter slik at fargen brenner seg fast . Er det ikke nok så gjør jeg det en gang til . Du kan og pusse litt på kanten slik at fargen trekker litt bedre inn . Det finnes og noe beislignende med litt farge i . Da kan en sikkert få litt mer gulaktig farge . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Endt said:

Er det noen triks for å få den hvite stripa til å matche bindingen?

Et gammelt triks er å legge plast som skal gulnes i sterk te eller kaffe. Det er ikke sikkert det virker, men så har det i så fall heller ikke skadet plekterbrettet på noen måte.

Forsøk evt å gni på litt brun skokrem.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎01‎.‎2020 den 9.36, andreasf skrev:

Et gammelt triks er å legge plast som skal gulnes i sterk te eller kaffe. Det er ikke sikkert det virker, men så har det i så fall heller ikke skadet plekterbrettet på noen måte.

Forsøk evt å gni på litt brun skokrem.

Jeg la et truss cover i sterk te noen uker - ga null effekt .

Skokrem (og brenne det inn litt) skal jeg prøve neste gang .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye rustfrie studs, som forøvrig var tommer. Bare knuckle rebel yell i bridge og nailbomb i neck, aget stop tail og bridge i syre og noen nye reflector knobs. Mangler bare å få på plass et plekterbrett nå som matcher bindingen, så er jeg fornøyd

20200124_231927(1).jpg

Endret av Endt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.