Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Selmer Treble N Bass 50


Gahr

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp en 1967/68 Selmer Treble N Bass 50W topp fra en kar i England. Ankommer etter planen Fyllingsdalen neste onsdag. Er det noen på forumet som har erfaringer med Selmer sine amper? Ble mye brukt på 60-tallet i Storbritannia, men ble aldri like kjent som Vox og Marshall. Gleder meg som en unge selv. Hjemme i stua kommer den mest sannsynlig til å bli brukt som bassmp, men ser for meg at den vil erstatte Vox AC30-comboen min til gitar.

3clItn8.jpg

Johan Segeborn har en fin video hvor han tester en Treble N Bass fra tidlig 1970-tall (med unntak av utseendet, vel omtrent identisk med den jeg har kjøpt):

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Peaceandloveandrocknroll skrev:

Foretrekker Johans video framfor den der, ja... Jeg var så "heldig" å få med meg en Rune Rudberg-konsert via bakgården på Rubinen nattklubb i Bergen i studietida. Bygården jeg bodde i delte bakgård med Rubinen. og de hadde bakdørene åpne under konserten. Vi hadde i alle fall øl å trøste oss med. 

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Selmer t&b ifra 71 med tilhørende AP 100 4x12 med G12H30 75hz i. Fikk min moddet av Daniel Forsberg i Sverige. Ble en rå rockeamp med veldig plexi type sound. Den er forøvrig til salgs nå på finn, da jeg har 2 andre Folkesson Marshaller som jeg bruker mest pga. flere kanaler. Men Selmern er absolutt i samme klasse! Meget bra trafoer, og spiller høyt som f..Kabinettet selger jeg aldri...

9BE2F737-5FCA-40A1-9F5E-58F230A1B812.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.