Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

David gilmour amp


Andorheim

Anbefalte innlegg

Hei Folken jeg er ny hær inne å tengte å høre med dere angående kjøp av forsterker,  jeg har spilt noen å nå og begynner å bli lei av min gamle forsterker. Jeg har lyst på slik forsterker david gilmour bruker i sine sanger eller allbum som the dark side of the moon, the wall og meddle. Har sett litt og funnet ut at om jeg skal ha helt lik så må jeg ut med veldig mye penger. Så er det noen her inne som kan anbefale meg noen forsterkere som egner seg bra til dette og som jeg kan bruke pedal brette mitt på, og som er ganske grei i pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Andorheim skrev:

Hei Folken jeg er ny hær inne å tengte å høre med dere angående kjøp av forsterker,  jeg har spilt noen å nå og begynner å bli lei av min gamle forsterker. Jeg har lyst på slik forsterker david gilmour bruker i sine sanger eller allbum som the dark side of the moon, the wall og meddle. Har sett litt og funnet ut at om jeg skal ha helt lik så må jeg ut med veldig mye penger. Så er det noen her inne som kan anbefale meg noen forsterkere som egner seg bra til dette og som jeg kan bruke pedal brette mitt på, og som er ganske grei i pris

Se på gilmourish.com , der finner du alt av utstyrstips. David G bruker mye pedaler, så i utgangspunktet funker en hvilken som helst clean amp. Fender Princeton er nydelig, en Matchless SC Mini er kanon, men masse annet bra der ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Mesa Boogie Lonestar. Finner du en brukt til under 10k så er det et fint kjøp. Ellers lommer du langt med hvilken som helst clean røramp, Blackstar gjør sikkert jobben for en lav pris. Gilmour låter som nevnt ikke typisk vintage lyd, men mye effekter på clean. Selvsagt aldri feil med Fender. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Snowy White var gitarist til Roger Waters i en periode og han brukte to VOX AC30 på hele turen. Egentlig han hadde en ganske enkel system som fungerte overaskende bra, synes jeg. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, space skrev:

pedalbrettet til Gilmour runder jo fort 10k alene.

Men denne pedalen ser jo ut til å være en grei "alt i ett løsning" sammen med en clean amp

 

Jeg har den og kan bekrefte at den er knallbra👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.