Web Analytics
Jump to content

David gilmour amp

Andorheim

Recommended Posts

Hei Folken jeg er ny hær inne å tengte å høre med dere angående kjøp av forsterker,  jeg har spilt noen å nå og begynner å bli lei av min gamle forsterker. Jeg har lyst på slik forsterker david gilmour bruker i sine sanger eller allbum som the dark side of the moon, the wall og meddle. Har sett litt og funnet ut at om jeg skal ha helt lik så må jeg ut med veldig mye penger. Så er det noen her inne som kan anbefale meg noen forsterkere som egner seg bra til dette og som jeg kan bruke pedal brette mitt på, og som er ganske grei i pris

35 minutter siden, Andorheim skrev:

Hei Folken jeg er ny hær inne å tengte å høre med dere angående kjøp av forsterker,  jeg har spilt noen å nå og begynner å bli lei av min gamle forsterker. Jeg har lyst på slik forsterker david gilmour bruker i sine sanger eller allbum som the dark side of the moon, the wall og meddle. Har sett litt og funnet ut at om jeg skal ha helt lik så må jeg ut med veldig mye penger. Så er det noen her inne som kan anbefale meg noen forsterkere som egner seg bra til dette og som jeg kan bruke pedal brette mitt på, og som er ganske grei i pris

Se på gilmourish.com , der finner du alt av utstyrstips. David G bruker mye pedaler, så i utgangspunktet funker en hvilken som helst clean amp. Fender Princeton er nydelig, en Matchless SC Mini er kanon, men masse annet bra der ute.

• Like 1

Sjekk ut Mesa Boogie Lonestar. Finner du en brukt til under 10k så er det et fint kjøp. Ellers lommer du langt med hvilken som helst clean røramp, Blackstar gjør sikkert jobben for en lav pris. Gilmour låter som nevnt ikke typisk vintage lyd, men mye effekter på clean. Selvsagt aldri feil med Fender. 

• Like 1

Nå kjenner ikke jeg denne ampen, men på "kjøp og salg av musikkutstyr" gruppen på Facebook så er det en kar som akkurat har lagt ut en Hiwatt Hi-Gain 50 til 8000,-. Kan være verdt å sjekke ut - Mr G foretrekker jo HiWatt:)

• 1 month later...

Snowy White var gitarist til Roger Waters i en periode og han brukte to VOX AC30 på hele turen. Egentlig han hadde en ganske enkel system som fungerte overaskende bra, synes jeg. 

20 minutter siden, space skrev:

pedalbrettet til Gilmour runder jo fort 10k alene.

Men denne pedalen ser jo ut til å være en grei "alt i ett løsning" sammen med en clean amp

Jeg har den og kan bekrefte at den er knallbra👍

• Like 1