Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telecaster bridge trøbbel!


Anbefalte innlegg

Hei! Telecasteren min låter kanon for tida, men til stor frustrasjon vil ikke de skruene som man justerer høyden på strengene holde seg på plass..

Er en "vintage" type 6-saddel bro, offisiell fender. (bildet under)

De sklir ut og jeg må konstant justere dem, hvertfall 1-2 ganger daglig. DETTE GÅR IKKE.

 

Sto på en gig i går og hadde glemt den bittelille umbrako nøkkelen som kreves for å justere og der lå nesten A-strengen min på gripebrettet. 

 

Noen som har noen tips til å fikse? evnt. tips til en bro som ikke har disse problemene....

 

 

 

2083_Fender_Fender_Telecaster_Bridge_1.jpg.76e29fad6684d96e22525bb1b051f08d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver sklir ut, men jeg antar du mener skrur seg ut?

I såfall kan Locktite, som nevnt, brukes. Pass bare på å bruke riktig type Locktite. Det finnes flere varianter - og du må bruke den som låser, men som kan løsnes ved bruk av vanlig verktøy. Til så små gjenger ville jeg prøvd med Type 222 (Purple). Det er den svakeste typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er et "kjerringhack", men hårspray fungerer veldig bra på ting som skal sitte fast, og så skal kunne løsnes. Du bør bruke løsemiddel før du skrur, fordi hårspray "limer" veldig bra. Stikkord; vann..
Det er ikke sikkert hårspray er bra nok, men har du tilgang, er det jo ikke vanskelig å prøve. Spray litt i et glass, bruk en tannpirker til å slippe på en dråpe, vent til det tørker, og kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.