Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Før jeg kjøper delay- og reverbpedaler...


JoachimLalala

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Æljen skrev:

Høyeste watt hos Twin er 135 og ble kun produsert  mellom 77-82. 
Hvor du har 300+watt i fra skjønner jeg ikke.

Ja, herregud, jeg som roter—beklager.  De drar ~350W (power rating). Output er vel 135 (Silverface), eller 120 (II), som jeg syns er altfor mye for heimebruk når det gjelder en rørforsterker. Men selv JC-120 ville jeg kalt bomkjøp til heimebruk, sammenligna med f.eks. JC-40.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man sitte heime er vel amp modeller med gode hodetelefoner kanskje veien å gå. Sjekk f.eks. Chords of Orion. Han har gitt ut mye bra ambient, og har en YouTube-kanal med masse opplæringsvideoer, anmeldelser, osv. Flink fyr. Bruker kun amp modeller. Ikke noe for deg om du rett og slett ikke liker/er interessert i amp modellers da—som er tilfelle for meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vurdere en modelleringsunit med FX.loop også, så kan du pøse på meg effekter. 

Bruker selv Bias FX med en enkel pakke. Den har mer enn nok effekter og forsterkere. Så kan du også kjøpe expansion sett med både amper og effekter i tillegg. Kommer langt med det. Eneste ulempen med det er at jeg får en del støy når jeg slår av noise gaten. Mer enn godt nok for hjemmebruk, men tror ikke jeg ville brukt det til å spille inn en plate. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, VREEEEVROOOOOW skrev:

Jeg har bare brukt modeller på 300W+.

Den kraftigste forsterkeren Roland har lagd er JC-200, som yter nettopp 200W. Du blander nok sammen ytelse og strømforbruk. Den kraftigste Fender Twin Reverben yter som nevnt over 135W, men er oppgitt med strømforbruk på 350W. Ytelse over 200W har ikke så mye for seg, jeg har vel heller ikke opplevd å ha kommet til kort med 100W på noen scene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Arkadian skrev:

Den kraftigste forsterkeren Roland har lagd er JC-200, som yter nettopp 200W. Du blander nok sammen ytelse og strømforbruk. Den kraftigste Fender Twin Reverben yter som nevnt over 135W, men er oppgitt med strømforbruk på 350W. Ytelse over 200W har ikke så mye for seg, jeg har vel heller ikke opplevd å ha kommet til kort med 100W på noen scene.

Hei, ja, se over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.