Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Reverb.com


Espen9099

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte nettopp en gitar gjennom Reverb. Du betaler den prisen det står på produktet du kjøper, også kommer moms og tollgebyr i tillegg (i ettertid) om produktet + frakt blir over 350 NOK. Husk å regn med det i budsjettet. 

Ellers er det ganske trygt. Man betaler gjennom PayPal og Reverb selv bistår om det skulle være problemer med handelen. 

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

11 minutter siden, Skullkrusher skrev:

Hei! Kjøpte nettopp en gitar gjennom Reverb. Du betaler den prisen det står på produktet du kjøper, også kommer moms og tollgebyr i tillegg (i ettertid) om produktet + frakt blir over 350 NOK. Husk å regn med det i budsjettet. 

Ellers er det ganske trygt. Man betaler gjennom PayPal og Reverb selv bistår om det skulle være problemer med handelen. 

Hvor mye snakker vi om når det gjelder toll og moms? Aldri kjøpt fra utlandet så er litt grønn på akkurat det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et tollbehandlingsgebyr som er på ca 150 kroner for varer som har forenklet tollbehandling. For varer som har full tollbehandling er gebyret noe høyere. Så er det 25 % moms på toppen av kjøpssum inkludert frakt. Så om du handler for en tusenlapp ink frakt, er det 250 kroner i moms pluss 150-ish i tollbehandlingsgebyr.

  • Liker 1
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Skullkrusher skrev:

Moms er 25% av beløpet du betalte, også kommer det fortollingsgebyr i tillegg. Det kommer ofte på 100-300,-. En gitar til 10.000,- vil da koste 12.500,- + tollgebyret å importere til Norge. 

Dette forutsetter at det er posten som er befrakter. Hvert fraktselskap har egne satser på gebyrene. DHL (ikke i Tyskland, der er det det tyske postselskapet som eier DHL) har ofte ganske høye gebyrer hvis forsendelsen er dyr. Jeg har opplevd svært tilfeldig behandling der. Noen ganger har jeg betalt over 700 i gebyr hos dem. TNT, Parcel Force, UPS og så videre har sine satser. 

Grensen for forenklet tollbehandling hos posten er 3000,- De har egen kalkulator på posten.no hvor du kan regne ut hva det koster å få ting tilsendt. 

Endret av Mad Season
Mer info
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mad Season skrev:

Dette forutsetter at det er posten som er befrakter. Hvert fraktselskap har egne satser på gebyrene. DHL (ikke i Tyskland, der er det det tyske postselskapet som eier DHL) har ofte ganske høye gebyrer hvis forsendelsen er dyr. Jeg har opplevd svært tilfeldig behandling der. Noen ganger har jeg betalt over 700 i gebyr hos dem. TNT, Parcel Force, UPS og så videre har sine satser. 

Godt poeng! Jeg bruker egentlig bare å regne med en ekstra 500-lapp til gebyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.