Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Reverb.com

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte nettopp en gitar gjennom Reverb. Du betaler den prisen det står på produktet du kjøper, også kommer moms og tollgebyr i tillegg (i ettertid) om produktet + frakt blir over 350 NOK. Husk å regn med det i budsjettet. 

Ellers er det ganske trygt. Man betaler gjennom PayPal og Reverb selv bistår om det skulle være problemer med handelen. 

• Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

11 minutter siden, Skullkrusher skrev:

Hei! Kjøpte nettopp en gitar gjennom Reverb. Du betaler den prisen det står på produktet du kjøper, også kommer moms og tollgebyr i tillegg (i ettertid) om produktet + frakt blir over 350 NOK. Husk å regn med det i budsjettet. 

Ellers er det ganske trygt. Man betaler gjennom PayPal og Reverb selv bistår om det skulle være problemer med handelen. 

Hvor mye snakker vi om når det gjelder toll og moms? Aldri kjøpt fra utlandet så er litt grønn på akkurat det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et tollbehandlingsgebyr som er på ca 150 kroner for varer som har forenklet tollbehandling. For varer som har full tollbehandling er gebyret noe høyere. Så er det 25 % moms på toppen av kjøpssum inkludert frakt. Så om du handler for en tusenlapp ink frakt, er det 250 kroner i moms pluss 150-ish i tollbehandlingsgebyr.

• Liker 1
  • Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, Skullkrusher skrev:

Moms er 25% av beløpet du betalte, også kommer det fortollingsgebyr i tillegg. Det kommer ofte på 100-300,-. En gitar til 10.000,- vil da koste 12.500,- + tollgebyret å importere til Norge. 

Dette forutsetter at det er posten som er befrakter. Hvert fraktselskap har egne satser på gebyrene. DHL (ikke i Tyskland, der er det det tyske postselskapet som eier DHL) har ofte ganske høye gebyrer hvis forsendelsen er dyr. Jeg har opplevd svært tilfeldig behandling der. Noen ganger har jeg betalt over 700 i gebyr hos dem. TNT, Parcel Force, UPS og så videre har sine satser. 

Grensen for forenklet tollbehandling hos posten er 3000,- De har egen kalkulator på posten.no hvor du kan regne ut hva det koster å få ting tilsendt. 

Endret av Mad Season
Mer info
  • Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, Mad Season skrev:

Dette forutsetter at det er posten som er befrakter. Hvert fraktselskap har egne satser på gebyrene. DHL (ikke i Tyskland, der er det det tyske postselskapet som eier DHL) har ofte ganske høye gebyrer hvis forsendelsen er dyr. Jeg har opplevd svært tilfeldig behandling der. Noen ganger har jeg betalt over 700 i gebyr hos dem. TNT, Parcel Force, UPS og så videre har sine satser. 

Godt poeng! Jeg bruker egentlig bare å regne med en ekstra 500-lapp til gebyr. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Rocknrolla
      Heisann!

Noen som kan hjelpe meg på oppsettet/rekkefølgen av effektpedalene mine?
      Pedaler:

BlackStar - HT-DIST
      Radial Tonebone Plexitube - Tube dist
      Electro-Harmonix - Cathedral Stereo Reverb
      Boss CE-2 - Chorus
      Boss CH-1 - Chorus
      Boss RC-2 Loop Station
      Boss DD-6 Deley
      MXR Phase 90
      Dunlop Cry Baby Wha
      Boss OC-2 Octave
      Boss TU-2 Tuner
      Boss GE-7 Equalizer
      Boss BD-2 Blues Driver
      Ernie Ball VP JR- Volumpedal
      Takker for tips!
    • Av entotje
      Hei, håper noen kan hjelpe meg med tips til en vokalpedal som skal brukes live .
      Først tenkte jeg at det "bare" var å skaffe seg en reverbpedal, men etter å ha lest en del utenlandske forumer kan visstnok en vokalpedal være litt som å tråkke på føttene til en lydansvarlig. Jeg tar meg alltid tid til å prate og finne en god tone med lydteknikeren og forklarer hva jeg ønsker. Det blir ofte kjempebra resultat på lydprøvene, men når selve konserten er igang er det som om alt er glemt av hva som angår vokalen.
      Jeg har spilt live i 10 år, og etter altfor mange konserter hvor lydmannen kutter, dobbler og endrer vokaleffekten min (vi recorder hver konsert og hører alt) er jeg nå passe drittlei av å ikke få lov til å høres ut som meg selv. Det kjennes ut som om de ikke skjønner at reverben er veldig personlig og har mye å si for uttrykket til hele bandet. Jeg spiller gitar og ville aldri latt en lydmann røre mine effektinnstillinger, så jeg tenker litt på hvorfor i all verden jeg skal la en gjøre det med mitt andre instrument, vokalen? Jeg bruker kun reverb/echo effekt. Ingen pitching eller harmony. Det er kjempeviktig for meg at effekten er ca den samme under hele konserten, og at jeg selv slår av denne mellom låtene når jeg prater til publikum. Jeg har lest en del om at man burde dele vokalsignalet i dry og wet for å gi lydteknikere et tørt signal å jobbe med, men har ekstremt dårlig erfaring med dette fra da jeg spilte bass i samme band og lydmteknikere ofte ødela all lyd ut med det tørre signalet da de ikke skjønte hvordan vi ville høres ut. Igjen, endringer gjort etter lydsjekk. Bandet jeg spiller i har en noe spesiell lyd og vi skjønner så klart at en ukjent lydmann ikke kan sette seg inn i dette på kort tid, men det er synd de ofte endrer lyd ut etter lydsjekk så vi ikke hører det i monitor. Hvordan blir dere møtt med egen vokalpedal av lydansvarlig på steder? Noen som har tips og triks eller erfaringer dere kan dele med meg? P.s Sorry for mye tekst. Vi har ikke råd til egen lydtekniker og jeg er så klabert åpen for å endre effekten fra større spillested til et mindre når vi er der. Jeg synger gjennom en AKG D5 mikrofon og vurderer å kjøpe BOSS VE-1
  • Siste aktive tråder

• http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.