Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av ny gitar


Sinister

Anbefalte innlegg

Et lite tilleggsspørsmål:

Nå er jeg litt usikker på hva jeg skal velge av active eller passive pickups. Vet dette er en smakssak, og at det kommer ann på hva man skal spille.

Men ut i fra formen på pickupene til disse 2 gitarene, så er vel begge active? Ser forørvrig at det også er et batteriholder på baksiden av gitaren hvs det er det?

 

1. https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Schecter-C-1-Platinum-Sateng-Solv/16FV

 

2. https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Schecter-Synyster-Custom-Gloss-Black-w-Silver-Pin-Stripes/28CD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Troll skrev:

Den øverste der har aktive EMG pickups, ibenholt gripebrett og stringthru, noe jeg syns veier opp.

Synyster har et sett med Schecter Synyster Pickups, men også ibenholt. Har ingen kjentskap til disse, men av erfaring betaler du mye for navnet - derav høyere pris. 

Regner med man betaler en del for merket, ja 🙂

Vurderer sterkt nr.1 siden den er på salg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk det du nå betale frakt og mva på frakten! Mulig det kommer forenklet fortolling eller noe tilsvarende i tillegg. 

Jeg hadde avventet. Som nevnt har Schecter nokså dårlig gjensalgsverdi i Norge, samtidig så er de blitt veldig vanlig på bruktmarkedet. Mellom 4 og 5k er helt vanlig pris for South Korea Schecter, blant annet Blackjack og Hellraiser. 

Men selvfølgelig - har du lyst, kjør på! 😊

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok fort ca 6400,- med frakt ,  fortolling og moms . Det er alltif en risk for skade under transport , men om det er verre enn Posten vet jeg ikke .

Så er det CITES reglene men var de fjernet nå så en slippet alt papirarbeidet og dokumentasjon ?

Nå raser privatøkonomien (ref historisk lav  kronekurs og rekordhøy gjeld i befolkningen )  i Norge og mange folk er lutfattige i januar/Februar , så det pleier å kommer mer gitrarer tils. til grei pris på Finn . Kan legge inn en ønskes kjøpt annonse og . Hvis du skal gjøre rent kjøp ( dvs ikke bytte) så er det kjøpers marked for tiden  , så grei pris burde være fullt mulig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.