Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av ny gitar


Sinister

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som anbefaler gitaren Schecter Omen 6 til en nybegynner? Tenker jeg står over FR.

Ser forøvrig det finnes to typer, hvilken burde jeg velge?

1. https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/SchecterOmen-6-Electric-Guitar-White/1JWC

2. https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Schecter-Demon-6-Vintage-White/1JYG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schecter laget i South Korea er mye bedre kvalitet enn Kina gitarene ( de nevnt over er sikkert S Kores laget)  . Indoneisa er ok kvalitet . Det er mange Schecter på Finn og de ser ut til å være tungsolgte .

Jeg hadde heller kjøpt en brukt Japan produsert  Ibanez/Charvel/Jackson ( som ofte selges veldig billig) , men det er visst "gamlinger" som bruker disse nå .

Floyd kan "låses" hvis du sliter med å justere den - er lettere å holde stemt med låst nut og småjustere stemming på Floyd .

Japan Jackson med EMG pickups til 4k --kan sikkert prutes litt .

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=165502748

 

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Troll skrev:

Har du vurdert en brukt Hellraiser eller Blackjack? Her får du EMG eller Seymour Duncan pickups samt mye bedre kvalitet. 

Ser Hellraiser koster ca 9k brukt på finn, noe som er litt over mitt budsjett. Av Blackjack finner jeg kun 7 strengers på Finn. 

Kan f.eks denne være bra? Ser den er på salg: https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Schecter-C-1-Platinum-Sateng-Solv/16FV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Schecter laget i South Korea er mye bedre kvalitet enn Kina gitarene ( de nevnt over er sikkert S Kores laget)  . Indoneisa er ok kvalitet . Det er mange Schecter på Finn og de ser ut til å være tungsolgte .

Jeg hadde heller kjøpt en brukt Japan produsert  Ibanez/Charvel/Jackson ( som ofte selges veldig billig) , men det er visst "gamlinger" som bruker disse nå .

Floyd kan "låses" hvis du sliter med å justere den - er lettere å holde stemt med låst nut og småjustere stemming på Floyd .

Japan Jackson med EMG pickups til 4k --kan sikkert prutes litt .

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=165502748

 

Ja, har hørt South Korea skal være bra kvalitet!

Men når det kommer til Floyd Rose, kan man vel bare putte f.eks et 9-volts batteri under broen slik at broen blir parallell med kroppen FØR man skifter strenger? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sinister skrev:

Ja, har hørt South Korea skal være bra kvalitet!

Men når det kommer til Floyd Rose, kan man vel bare putte f.eks et 9-volts batteri under broen slik at broen blir parallell med kroppen FØR man skifter strenger? 

Det er ikke så komplisert hvis Floyd er satt opp korrekt når du får den og du bruker samme tykkelse strenger . Men skal du droptune med tykkere strenger etc så blir det ofte noen timers arbeide med å justere . Hvis du bare låser den og ikke bruker Floyd er det enklere . Priser på Finn varierer mye - mange priser seg helt vekk . De som tror de får 7-10k for korea/indonesia gitarer drømmer vanligvis . 4-6k er nok ca. max for dyrere korea gitarer . Ekte Floyd - usa pickups - ebony fretboard og kasse trekker opp . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg betalte ca 3500kr for min Blackjack. Den kom med Seymour Duncan pickups, ebony fretboard, neckthru hals og generelt god kvalitet på hardware. Koster opprinnelig ca 11k. 

Det som er dumt med Schecter er at de lager gode gitarer, men gjensalgsprisen er ganske dårlig i Norge hvis du kjøper nytt og skal selge igjen. 60% av nypris er jo en god regel, men mye lavere for Schecter. 

Omen kommer med bolt on og egne pickups. Ikke at det er negativt, men tror du får mye mer for pengene her hvis du handler brukt. Så må du jo ta hensyn til halstykkelse. Min Blackjack har f. Eks en tykk hals, mens Omen og Jackson har tynne hals. Jeg har nylig solgt 2 stykk USA Gibson og 2 stykk japanere (RG550 og Jackson Kelly), mens Blackjacken ble en fast inventar i samlingen. Unik gitar med uendelig sustain og brutal sound.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag, eventuelt ja takk til begge deler hvis man har mulighet. 

Blackjack Atx har fyldig hals, noe mellom 50s og 60s. Mens Blackjack SLS har veldig slanke halser. 

Lurt å prøve litt forskjellig og se hva man liker best. Liker du tynne halser, så er jo Jackson og Ibanez veldig aktuelt. Ellers er det Schecter og LTD M-1000 som jeg syns er gode kandidater i den prisklassen med medium/tykk hals. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Troll skrev:

Smak og behag, eventuelt ja takk til begge deler hvis man har mulighet. 

Blackjack Atx har fyldig hals, noe mellom 50s og 60s. Mens Blackjack SLS har veldig slanke halser. 

Lurt å prøve litt forskjellig og se hva man liker best. Liker du tynne halser, så er jo Jackson og Ibanez veldig aktuelt. Ellers er det Schecter og LTD M-1000 som jeg syns er gode kandidater i den prisklassen med medium/tykk hals. 

Jeg har spilt litt påen 19-20 mm tykk hals, og synes den var veldig god å spille på iallefall 🙂 Det er vel en tynn hals som jeg ikke tar feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.