Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickupringer til LP

Anbefalte innlegg

Jeg har i et par år valgt å handle pickupringer fra Crazyparts, da de har "riktig" farge, fin profil og OK priser.
Men: De (og flere andre) har bare ringer som er 11,8 mm. på det høyeste (baksiden av bridge). Har prøvd DiMarzio og aget selv, men disse er ørlitegrann for smale.
Dette skal jeg ha til min Maybach Lester, som har hårfint brattere halsvinkel (eller noe annen carving av toppen?) og dermed må ha bro og pickup en millimeter eller to høyere enn Gibsons.
Er det noen som kjenner til en leverandør som er 12,2 mm? Flere skryter av å ha 1/2 inch. CAB M69 ringer, men den halve tommen er i praksis 11,8 mm...
Kjenner til Creamtone og Thorobak og et par andre, men 1500,- pluss frakt og mva/tollgebyr for to plastringer er ikke aktuelt :)

Og ja, det er jåleri å ikke bare kunne ha pickupen stikkende lengre opp av pickupringen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
24 minutter siden, Audun skrev:

Den originale bru-pickupringen på min R8 måler 13mm i bakkant.

Ja, de er passe høye, men PU ringene til Historics er veldig rosa. Ihvertfall de jeg har funnet i butikkhyller.
Har cab ringer fra Crazyparts på vei nå. De hevder at de de selger nå er drøye 12 mm. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, vim skrev:

Ja, de er passe høye, men PU ringene til Historics er veldig rosa. Ihvertfall de jeg har funnet i butikkhyller.
Har cab ringer fra Crazyparts på vei nå. De hevder at de de selger nå er drøye 12 mm. 

Vi er der ja. 😊 Jeg har faktisk aldri tenkt tanken på at de har noe rosa i seg i det hele tatt, men da skjønner jeg problemstillingen. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutter siden, Audun skrev:

Vi er der ja. 😊 Jeg har faktisk aldri tenkt tanken på at de har noe rosa i seg i det hele tatt, men da skjønner jeg problemstillingen. ;)

Spjåkeri ja :)
Men jeg har hatt R8 og R9 med langt mindre rosa plast enn det som selges ettermarkede. Har aldri hatt noe å utsette på de jeg har hatt med originalplast.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.