Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Atomic Amplifire - erfaringer?


Troll

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd disse? Ser de dukker opp på finn til ca 3k stadig vekk. Virker spennende, men begynner å lure på hvorfor det er litt gjennomtrekk på disse. 

Kunne tenkt meg noe enkelt med effektloop, samt allsidighet i hele spekteret cleans/crunch/high gain. Har jeg for høye forventninger mtp en boks til 3k? Bruk med headsett primært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eid en slik type ved et par anledninger. Den låter ganske bra til vreng og halvvreng (jeg brukte Friedman hBE/BE etterlikning) synes jeg, men til klarlyd synes jeg at det er et stykke igjen til god og fyldig jazzlyd. Jeg brukte den med aktive studio- og scenemonitorer. Den kan således plugges rett i PA.

Det finnes et redigeringsprogram som gjør ting en del enklere enn å skru på enheten. Det skal være mulig å gjøre en del programmering av effektsløyfe/expressionpedal, så det kan være et pluss om du trenger det.

Effektene (Reverb, modulasjon, delay, kompressor og gate, mener jeg å huske) er ganske enkle, så om du er kresen må du belage deg på å ha noe i tillegg.

Ellers tar den jo liten plass og får plass i gigbagen og på pedalbrettet.

Jeg har angret begge gangene jeg solgte, men sånn er det med det meste jeg selger😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, takker for utfyllende info! 

Jeg bruker Bias FX fra Positive Grid til vanlig, men kunne tenkt meg en enkel boks i tillegg for å utforske litt med pedaler, derav nødvendig med f.x. Loop. Også for å kunne plugge gitaren rett i boksen i blant uten å drasse PC og lydkort rundt i huset. 

Skal absolutt sjekkes ut nærmere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt betatester etterhvert for disse og hadde noen.

De låter ganske bra (Så lenge man ikke sammenligner med Axe III)

Så en brukt på FINN for 2500,-, Det er de virkelig verdt.

Hvis man ikke skal lage for kompliserte presets funker de som bare det.

Michael Britt presetpakkene med hans IR'er annbefales virkelig hvis man kjøper en Amplifire.

D1B122E5-27DB-4419-94E6-F7B17735604F.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte en Ampli-Firebox en god stund (samme modelering, bare færre effekter og enklere routing). Forsterkermodellene låter veldig bra, antakelig det beste man får i disse prisklassene (altså utenfor Kemper, Axe-FX, etc). Tar pedaler veldig bra også, så man kan faktisk booste en forsterkermodell over i vreng uten at det bare blir fizz og digitalstøy.

Som ren forsterkermodeler likte jeg definitivt Atomic bedre enn HX Stomp som jeg bruker nå, men HX Stomp har selvsagt masse ekstra muligheter utenom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.