Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips på distortionpedal


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Skaftetryne skrev:

 

15 timer siden, Naigewron skrev:

 

Manglende strømforsyning betyr heller ingenting - I følge Amptweaker fungerer den med standard pedal-strømforsyning. God deal!

image.png.0589572d93fa3ab22267fad80ddc5dad.png

Ble 30 minutter for sein på denne😊

Må si jeg falt sinnsykt for Revv g4, men likte g3 svært bra også. Akkurat nå vurderer jeg å kline til på en Revv g4, og muligens styrke pedalbrettet med en Revv g3 på sikt. Kombinerer jeg dette med eksempelvis en Boss line selector så har jeg et hav av muligheter...tror jeg😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
På 23.11.2019 den 13.09, ErikKlæptn skrev:

Klarte ikke styre meg lengre, så er vel en Revv g4 på tur i posten etter helga😊

Fremdeles fornøyd? Etter utallige reviews lurer jeg på om jeg har lyst på G3? Kun hørt på YouTube, men virker på meg som om G4 lider litt av det samme som Be-od, at den er veldig mørk? Prøvde Friedman i band-sammenheng; forsvant helt. Men de virker iallefall jævlig bra, om enn litt dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger en G3 på finn til 1800kr + frakt. Virker som en grei deal :)
Kjenner at jeg kaaaanskje har lyst å slå til hvis ikke du skynder deg ;) Men akkurat nå er jeg faktisk meget fornøyd med vrengen i Blackstar HT5 for heavy saker og en Suhr Riot for litt snillere saker som krever medium gain. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Troll skrev:

Ligger en G3 på finn til 1800kr + frakt. Virker som en grei deal :)
Kjenner at jeg kaaaanskje har lyst å slå til hvis ikke du skynder deg ;) Men akkurat nå er jeg faktisk meget fornøyd med vrengen i Blackstar HT5 for heavy saker og en Suhr Riot for litt snillere saker som krever medium gain. 

Han ville ikke sende. Men fikk tilbud fra en  annen, så da ordna det seg 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2020 den 20.03, WelhavenT skrev:

Fremdeles fornøyd? Etter utallige reviews lurer jeg på om jeg har lyst på G3? Kun hørt på YouTube, men virker på meg som om G4 lider litt av det samme som Be-od, at den er veldig mørk? Prøvde Friedman i band-sammenheng; forsvant helt. Men de virker iallefall jævlig bra, om enn litt dyre.

Heisann! G4 er fortsatt førstevalget og jeg er knallfornøyd!!!! Jeg sleit litt med å bestemme meg mellom G3 og G4 selv da jeg A/B testet pedalene på Falch musikk i Trondheim. Årsaken til at jeg gikk for G4 ligger i at den opplevdes som "mer". Den er brutal og massiv men var veldig klar og definert i lyden selv på massiv distortion. Den fikset også volumjustering på gitar veldig bra. G3 opplevde jeg som knallbra på soloer, men G4 var mer allsidig kanskje(?) digger til syvende og sist begge og har lyst på G3 også:) 

når jeg sier at G4 er klar og ren i lyden så er den til tider litt vel ren synes jeg. Faktisk så synes jeg ikke den egner seg like godt til skitten rock ala Motorhead, derfor har jeg kjøpt meg en Boss Angry Driver, en pedal som er føkkings cool som fa@&!!!;) Denne og G4 er en pedalkombo som som dekker et enormt spekter😃👌

Faktisk vurderte jeg friedman be-od og fikk lånt meg en. Rå pedal, men som du påpeker ble den litt mørk og forsvant i mix i bandet. Opplever ikke at G4 er mørk som denne..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
På 16.8.2021 den 21.00, GretschMan skrev:

Tubescreamer TS9 eller 808 men liker 9 best sjøl, er den eneste overdriven jeg trenger, den gir det ekstra pushet man vil ha til hardere metall, ihvertfall gjennom Rør... Har ikke prøvd den på Ss amper men tror det funker ok. Husk Noisegate! 

Et års tid siden tråden var aktiv… Og for å være litt ”smartass”, så er distortion-pedaler og tubescreamer-pedaler ganske forskjellig. Enig i det du sier, at en tubescreamer kan tighte opp en røramp som allerede er presset til vreng på røra, evt. før en overdrive-pedal, men den vil ikke gi ”metal-djent” på en clean amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
På 19.8.2021 den 10.06, Troll skrev:

Lurer litt på hva TS endte opp med, og hva han har idag  :) 
Har selv kjøpt en REVV G4. Såvidt fått tid til å teste, men virker som et godt supplement til min Suhr Riot. 

Har fortsatt Revv G4 pedalen og den er en stayer! At jeg fortsatt har den ennå sier ikke rent lite, for jeg er notorisk på å bytte😂 Har prøvd bla MXR 5150 og Boss Angry Driver i mellomtiden, og selv om de begge er enormt bra pedaler så nådde de ikke helt opp der hos meg, men jeg anbefaler allikevel begge de pedalene også😊

Skal sies at jeg også har prøvd TS mini foran dirt kanalen på ampen (Orange TH30), og det blir vel at jeg kommer til å fortsette med det en periode fremover for å se om det er noe som kan fungere som "krydder/variasjon". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.