Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips på distortionpedal


ErikKlæptn

Anbefalte innlegg

Hei!

Til nå har jeg basert meg på ampvreng, men har innsett at jeg mangler en skikkelig distortionpedal. 

Har lyst på noe som har flere kanaler. Pedalen skal brukes på heavy metal, ol’ school trash og oppover, så behøver en pedal som er tight, har bra med distortion, men gjerne noe som som kan tweakes til å gi ltt snillere distortion også. Jeg har satt meg et budsjett på ca 3500.

På vurderingslista så langt står Empress Heavy, Friedman be-od deluxe (hørt at den er litt one trick pony), Bogner uberchall (mange mener den ikke er tight og har for lite gain), Revv g3.

Noen som har anbefalinger på andre pedaler eller meninger om de nevnte pedalene?

 

Endret av ErikKlæptn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Endt skrev:

spacer.png

Laget av samme fyr som designa peavey 5150. Beste distortion pedal jeg har prøvd

Kjapp sjekk på tuben og jeg må inrømme jeg ble litt frelst ja!😛 Må vurderes videre...takker for tipset!

Endret av ErikKlæptn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2019 den 10.31, ErikKlæptn skrev:

Er det noen av butikkene i norge som fører amptweaker tight metal pedalene i sortementet? Ser Evenstad har jr utgaven, men St og pro er det ingen som har i nettbutikken jaffal

ps: åpen for andre innspill😉

Send Evenstad en epost, kan jo hende de tar inn de andre utgavene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet Revv g3 og g4 samt Victory Kraken preamp i går, og har fått låne en Friedman BE-OD....dette har ikke gjort valget enklere😂 Liker alle sammen, men mulig Revv g4 skiller seg bittelit ut fra resten av det jeg har fått prøve. Brutal som faan og ikke fullt så mørk lyd som highgainpedaler ofte har (eksempelvis Friedman). Revv g3 var også brutal, men veldig annerledes voicet. Lignet litt mer på ampen min faktisk. Begge pedalene cleaner ok opp ved bruk av volumpot på gitaren, så fikk faktisk eg grei OD også. 

Kraken er diger og dyr, men rå denne også pluss snedige løsninger for tilkobling mot amp. Friedman pedalen...bruuuutaaaal, men savner bedre eq samt at den er en smule mørk i lyden(?). Alt i alt en fantastisk pedal den også!

Hadde jeg måttet fyre av på en pedal her og nå så hadde det nok blitt Revv g4, men har luksusen at jeg kan vente å vurdere bittelitt til😉

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, elektronaut skrev:

Har du testet å booste dem med en Tube Screamer i front? Det funker bra på distortionpedaler også for å få bort litt grums. 

Hmmm, det har jeg ikke prøvd, kun boostet ampen med diverse cleanboostere for å få den tightere noe som har fungert, men kunne jo prøvd en TS foran🤔Blir litt mer midrange med bruk av TS? Har aldri eid en TS, så er litt ukjent territorium.

Endret av ErikKlæptn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ErikKlæptn skrev:

Hmmm, det har jeg ikke prøvd, kun boostet ampen med diverse cleanboostere for å få den tightere noe som har fungert, men kunne jo prøvd en TS foran🤔Blir litt mer midrange med bruk av TS? Har aldri eid en TS, så er litt ukjent territorium.

Ts, boss sd1, klon, prøv med det du har, har ikke prøvd en overdrive som er veldig dårlig som boost, men noen fungerer bedre enn andre. Clean boost bør også gjøre jobben

Endret av Endt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.